mammatherese

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Therese Lindström - 21 augusti 2013 19:26

 
Familjen samlad! Dock ville inte Kevin riktigt vara med på kort, som det kanske syns. Men jag älskar den här bilden ändå. Den fina och lyckliga familjen som bubblar fullt med kärlek :) 

Nuförtiden har vi världens gladaste tjej. Det känns så skönt att jag har kommit på ett sätt som får henne att vara nöjd hela dagen. Det stavas RUTIN. Vi kör på samma sätt varje dag och det funkar klockrent. Med tiden kanske det blir bakslag och vänder. Men då vi komma på nya lösningar. Kevin sover och jag har nyss lagt Isabella i sängen :) somnar nog snart om hon inte redan somnat :) iallafall tyst på övervåningen! 

Pratade med bästa lillasyster idag på chatten :) tack för pratstunden! Det behövdes. Är verkligen glad för att jag har dig och att du finns i mitt liv <3 vad skulle jag göra utan dig? Även om jag inte kan trolla bort mina problem så fick jag rensa luften och prata ut om allt. Problemet försvinner inte, men det kanske blir bättre med tiden! Vet dock varken ut el in. Men det kommer lösa sig på ett el annat sätt.

Nu glo lite på rederiet en sväng till... Skulle egentligen behöva gå en lång promenad. Kilona försvinner inte av sig själv. Suck! Känns som jag bara går upp mer och mer i vikt. Fasen det är ju NER jag ska.. Det är ALLTID så lätt att öka, men svårare att minska. Viljan ligger på 2 av 5. Men snart så SKA jag sätta igång med viktminskningen igen och då kommer motivationen ligga på 5 av 5 hoppas jag =)

Nej godnatt och ha en fin kväll....  




Av Therese Lindström - 21 augusti 2013 16:05

Var förbi Kevins dagis tidigare idag :) dels för att lämna "dagisvagnen" som han ska ha där OM han blir trött och behöver sova middag! Här hemma har han slutat att sova middag, men på dagis brukar han bli så trött. Sen passade vi på att heja på personalen :) och tur var väl det för dom undrade om vi kunde byta dagis dagar så istället för att han ska gå på dagis mån-ons så ska han gå tis-tor. Pga personalbrist. Men det gör absolut ingenting för oss! Kommer dock ta ett tag innan man kommer in i det. Är ju van vid det gamla systemet ^^  

På eftermiddagen fick vi oväntat besök :) My och hennes son John kom förbi en sväng. Blev riktigt överraskad. Men det var bara trevligt. My är kompisar till mina syskon. Mest till Sanna kanske ;)

Pojkarna har dragit iväg på en cykeltur och jag sitter här och knappar på tangenterna. Ska strax sätta mig och kolla på rederiet en stund :) Isabella vår lilla sjusovare hon bara sover och sover. Vaknar för att äta och är vaken en stund och sen somnar hon igen... Sötnosen! <3 

Nej kolla på rederiet, så slipper man tänka på sina problem hela tiden....


 

Av Therese Lindström - 21 augusti 2013 09:11

Inatt blev min lilla flicka 3månader. Tänk att det var tre månader sen jag låg på förlossningen med värkar from hell. Men det var det värt när lilla Isabella tittade ut i morgon ljuset <3 min lilla prinsesssa, alldeles perfekt. Lika så som sin bror. Har två underbara barn <3

Vaknade vid 06.00 av att Kevin gnällde ifrån sitt rum. Gick in till honom & bäddade ner honom i sängen igen. Gick och lade mig igen och försökte somna om. Men Kevin var inte nöjd. Denna gång gick Micke upp och ge han välling. Slumrade om till 7.00, har värk i ryggen from hell. Och samma stund vaknar Isabella. Och även Kevin hade kommit upp igen. Blir inge mer sovande. Bara gå upp och se glad ut :p

Gjorde ordning kaffe, kokade upp vatten till termosarna, kokade ägg och kokade nappflaskor. Och sen dukade jag fram frukosten :) och inväntade att Micke skulle komma.

Frukosten är intaget och kaffet lika så. Känner mig fortfarande galet trött. Men det ÄR såhär det är och vara föräldrar. *ler* 

Nej prata med älsklingen och sen fixa lite här hemma. Bädda sängarna och gå igenom barnens kläder kanske. 

Ha en underbar dag! 

Kram från mig till er

  

Ovido - Quiz & Flashcards