mammatherese

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

1 vecka

Av Therese Lindström - 19 augusti 2013 10:30

 
En trött & hungrig dotter efter ett bad. Har lagt henne i sängen och gett henne mat :) det är tyst så jag tror hon somnade med lite tur. Så får vi förhoppningsvis en gladare tjej sen <3 

Det är exakt 1vecka kvar sen börjar älsklingen jobba igen. Och Kevin ska tillbaka till dagis :) det kommer bli skönt och komma in i rutinera igen. Men kommer också kännas konstigt. Man har ju blivit bortskämd och fått massor med hjälp med barnen och nu ska man plöstligt ta hand om busungarna ensam mesta dels. Men fixade jag det förut, så fixar jag det nu också! <3 det känns verkligen att det börjar dra ihop sig och att sommaren börjar lida sakta mot sitt slut. Men än ska jag inte deppa ihop. Vi har ju som sagt vad en vecka att fortsätta mysa på. 

Jaha undra vad man ska göra nu? Pojkarna fixar gräsklippningen. Och dotra verkar sova sött <3 kanske skulle hämta upp den torra tvätten så jag kan vika den och lägga det där det hör hemma!

Som jag skrev i föregående inlägg så kommer jag ha mindre pengar att röra mig med :/ och det kommer kännas konstigt. För jag är van att ha haft lite mer och röra mig med under några månader. Men det är bara och gilla läget. Har så jag klarar mig iallafall och det är huvudsaken..

Måste sätta mig ner en dag här och kolla över barnens kläder vad dom har och ej. Sen lär det som saknas inhandlas. Har inhandlat lite smått via sälj grupper på Fb som jag vet saknas. Bättrre och ta lite pö om pö så blir det inte så dyrt. Vill ju inte att plånboken ska eka tomt på en gång ;) 

Nej kanske skulle göra något vettigt medan jag har tid för det. Vet ju inte hur länge Isabella kommer sova.

Ha det bäst allesammans <3 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards