mammatherese

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Första dagen!

Av Therese Lindström - 26 augusti 2013 14:56

 
När man saknar körkort får man använda fantasin. Vilket jag gjorde :) och det gick hur bra som helst. Jag plockade av "hängen" från Isabellas leksak och hängde fast dom på sidan av handtaget på vagnen och hängde påsar med skräp i som skulle till återvinningen. Varukorgen under vagnen är liten och det är svårt och lägga så mycket där. Så vips fick jag med allt jag behövde få med mig.

 
Såhär ser leksaken ut och där har ni hänget som jag lånade ;) 

Sagt och gjort tog den fullproppade vagnen med skräp och dom båda söta barnen och gick först ner till återvinningen och slängde skräpet och sen gick vi till Ica och handlade lite. Efter det gick vi hem och satt ute på altan. Inte det lättaste att vara själv med båda barnen. Kevin springer iväg och Isabella är kinkig och vill ha uppmärksamhet. Efter en stund gick vi in och jag slängde ihop lite mat (makaroner och köttbullar) Jag och Kevin käkade det och sen gick vi ut en stund till. Men samma sak igen, var inte så enkelt att hålla koll på Kevin och samtidigt finnas för Isabella. Och Kevin ville inte leka själv heller som han brukar ibland. Så efter en stund gick vi åter in igen. Och Kevin lekte med bilar, Isabella tjurade lite i babysittern men somnade ganska snart =) och jag förberedde (?) maten. 

Gick sen upp med Kevin och lekte på hans rum och så bäddade vi sängarna! =) 

Snart är första dagen gjord ensam med båda barnen <3 det har gått hyfsat. På en skala 1-5 så 4 :) 

Nej ska ta och gosa med Kevin nu och sen plocka lite... Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards