mammatherese

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Röntgen..

Av Therese Lindström - 29 augusti 2013 19:28

När Isabella föddes och den obligatoriska läkarkollen gjordes innan hemfärd så trodde man att Isabella ev kunde ha ett höftfel, men för att vara på "säkra" sidan så kom en speciallist läkare och undersökte henne men han upplevde inte att hon skulle ha något höftfel. Blev lättad för beskedet och fick sedan åka hem! <3 

På bvc har dom också kollat hur höfterna ser ut och det har sett bra ut. Inte där heller har dom sett något som antyder på höftfel :) men för att vara 100% så bedömde speciallist läkaren som kollade på Isabella när hon föddes att man skulle kalla henne till röntgen. Så sagt och gjort vi fick en tid dit idag. Det var inte det lättaste att få Isabella som är livlig att ligga stilla. Men några bilder fick dom. Så nu får vi vänta på provsvaret som skulle komma inom 1- 2 veckor. Just nu känner jag mig inte speciellt orolig för att hon skulle ha något fel på höften. Men när provsvaret väl har kommit och man ska få veta domen då kommer man säkert vara lite små nervös. Fast innerst inne tror jag inte det är något fel på flickans höfter :) 

Jaha, annars då? Kevin verkar ha kommit in i den berömda trotsåldern och det känns väl sådär. Han har helt plötsligt förvandlats till ett "monster" ;-) han blir förbannad när han inte får sin vilja igenom, när han inte kan göra sig förstådd. Och blöjbyte = katastrof . Han sparkar och försöker åla sig iväg. Och när man säger till honom på skarpen då skrattar han och tycker det är skit kul. Och är dessutom världens grinigaste kille.

Det skulle vara en sak om han blev ledsen och arg en kort stund. Men han kan hålla på hur länge som helst.Det ända som verkar hjälpa någorlunda är att gå i väg med honom till ett annat rum, så han får vara själv. Och där får han stanna tills han lugnat sig. Eller så hämtar vi honom och oftast är han lugnare då =) 

Vi har gjort några resor tillsammans med honom. Bland annat dessa utvecklingsfaser med allt vad det innebär och vi har tagit oss igenom det, så vi fixar nog detta med trotsen också. Även om det är tufft och jobbigt många gånger.

Det som är mest jobbigt med denna tid vi har framför oss är att jag har ju Isabella också som behöver min uppmärksamhet. Och det är inte alltid lätt att vara på två ställen samtidigt ^^ så ibland blir det lite halv kaos! MEN jag fixar det :)

Ska ta och googla lite på detta med trots. Kan vara spännande och läsa om det. Kanske få mer tips en det jag fått. 

Nej nu börjar strax lyxfällan och sen blir det nog sängen för min del. Är ganska trött efter att Kevin krånglade inatt :( mammas lilla hjärta, inte lätt att bli stor alla gånger! Men mamma och pappa älskar dig massor ändå. Du är underbar vårt lilla hjärta... 

Godkväll.....

Ps. Har beslutångest. Färgade håret igår till röd/brun. Och resultatet blev inte den bästa då jag missat lite. Skulle dessutom ha köpt en förpackning till. Jag vet inte om jag ska köpa en till samma färg el om jag ska försöka färga det tillbaka till det bruna. Gaah vad svårt det är. Ångrar mig att jag färgade till denna färg. INTE jag, känner jag....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards