mammatherese

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Therese Lindström - 2 april 2013 13:26

Vi köpte nyligen en syskonvagn av märket, Phil & Ted (Classic) till en början tyckte jag om den och såg en massa fördelar. Men ganska snart har det gått upp ett ljus för mig att den kanske inte var så bra som jag trott. Så nu sitter jag här med världens ångest och skäms så in i norden att vi köpte denna vagn! ~

Det jag inte gillar med vagnen är,

* Tar lite mer tid att ändra från sitt till liggläge. Gick mycket fortare med Emmaljungan ;)

* När man låser framhjulet så är det bökigt och vända vagnen. Får göra U-svängar. Och har man den olåst så känns det som att vagnen drar lite åt ena hållet. Skulle det ringa så kan man glömma och prata samtidigt då vagnen drar åt annat håll medan man går.

* Det går inte att ha ryggstödet helt upprätt så Kevin som gärna sitter upprätt får sitta så utan stöd för ryggen. Vilket gör att han sitter tokigt + att han får ALL sol rätt i ögonen då man inte kan vända på vagnen :s

Annars är vagnen bra. Den är lätt att köra, alltså inte tung och klumpig. Och rymlig varukorg. Men tyvärr föll inte vagnen mig i smak som jag hade trott....

Hur det blir nu? Det vet jag inte. Tror inte sambon kommer tycka det är så kul :s men med andra sidan det tycker inte jag heller. Och VAD sjutton ska vi ha för vagn istället?! Blir TOKIG. Hade jag vetat att det skulle vara så krånligt med och hitta den rätta syskonvagnen så hade jag inte haft sex ;) nej skämt och sido. Men det är så jobbigt och det är "bara" 6veckor kvar tills bebis kommer också....

Av Therese Lindström - 2 april 2013 08:48

Godmorgon..! Efter och ha varit ledig i några dagar och då har vi gått upp som vi velat så var jag dödstrött när klockan ringde vid 06.00 Var nog inte ensam om att vara trött. Det tror jag nog båda mina pojkar också var ~ men bara bita ihop & se glad ut. Dock är det en kort vecka för oss, Kevin ska bara till dagis i morgon och på onsdag & sen är det lite ledigt igen   medan älsklingen får kämpa sig igenom några fler dagar, stackare!

Lämningen gick sådär. Hade en kille som blev ledsen för första gången på länge. Vet inte vad det berodde på? Lite separationsångest kanske? Tur det brukar gå över fort iallafall :)

Hade ingen ro att kolla på sommarkläder igår som tänkt. Så jag ska kika lite mer strax innan jag sätter fart med en del andra måsten! :-) Som tur vad är det ett tag kvar till sommaren så jag har ju lite tid på mig! Men vore skönt och ha det överstökat snart....

Nej klädkoll och sen fixa lite. Återkommer senare el en annan dag ;) Kram och hej

Ovido - Quiz & Flashcards