mammatherese

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Therese Lindström - 30 april 2013 11:17

Det märks att jag mår lite bättre idag än igår, för jag har varit effektiv här på förmiddagen! Jag har bäddat rent i sängarna. Och vikt den rena tvätten och lagt in dom i skåp och lådor. Och jag har även varit ner till tvättstugan & hämtat en till stor hög med tvätt som också ska vikas! Sen när det är klart då har jag ytterligare en stor hög kvar med tvätt att vika. Har hämtat i omgångar då allt inte varit torrt och sen är det skönt och ta lite i taget. Denna gång har vi haft väldigt mycket tvätt. Undrar hur kommer det bli sen, när vi blir 4? :O 


 



Kevin ligger & sover sin middagslur. När han har vaknat sen ska jag koka hans nappar och även tvätta upp hans snuttefilt. För nu ska vi väck med alla baciller ^^ dom små rackarna lyckades hitta hit och nu får dom åka ut!

Hm undrar vad vi ska äta för mat idag? Måste ner och rota i frysen. dag får det bli något som alla 3 kan äta. Så jag slipper fixa mat i omgångar :) Kevin kan äta det mesta som vi äter men soppa tex går bort när han inte kommit på hur skeden fungerar. Inte fått till tekniken riktigt...

Förresten i kväll är det majbrasa :) ska prata med älsklingen, skulle vara kul och åka dit. Men vi får se? Tänk att i morgon när vi slår upp dom blå ögonen då är det 1 Maj.. Äntligen Maj månad <3

Avrundar här och ska slappa en stund

    

Av Therese Lindström - 30 april 2013 08:57

Började känna mig lite små krasslig i söndags och under natten till måndag blev det värre. Hostade, förkyld och ont i halsen. Så igår spenderade jag mycket del av min tid i soffan! Fast jag fick vara uppe på benen en del också då jag hade Kevin hemma som också är små skruttig. Tog i tu med tvätten, hämtade posten och plockade lite när Kevin stökat ner. Och så fixade jag självklart mat. Gjorde för första gången en potatis & purjolökssoppa, den såg inte allt för god ut. Men kan säga att det var riktigt gott =) älsklingen avgudade den lika mycket som jag! Kevin åt ingen soppa då han inte lärt sig äta med sked ännu :/ synd, för han missade något gott...

Idag är det andra dagen som jag är skruttig, men är på bättringsvägen. Mår inte alls lika dåligt som igår. Så det håller nog på att ge med sig :) Jag har sådan tur att jag är sällan sjuk mer än 2dagar... Men det gör ju inget för en mamma har sällan tid att vara sjuk :p någon måste ju sköta hemmet också ;) 

Igår gick jag in i v. 38. Det är riktigt nära nu <3 hoppas jag! Bara inte skrutten bestämt sig för att jag ska få gå över tiden. Då smäller jag av :/

   
Tog bild på magen igår igen & såhär ser den ut nu. Vet inte om det är någon större skillnad från sist och nu?

 
Min fina son Kevin <3 fick dricka sin välling i min & Mickes säng. Lite morgonmys är aldrig fel. Även om Kevin sällan har ro att ligga stilla. Var ju inte som när han var bebis direkt ;-)

 
Potatis & purjolökssoppa! Ja som ni ser, så ser den kanske inte så aptitlig ut. Men jag loooovar den var jätte god! Kommer absolut göra om den här inom kort

Nej nu ska jag avsluta skrivande och kolla vad sonnen gör :) <3 leka lite med honom....  

Ovido - Quiz & Flashcards