mammatherese

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Therese Lindström - 15 april 2013 13:43

Har ju varit lite nere, men nu känns det som att jag är på väg att bli gladare igen! :) har bestämt mig för att försöka rycka upp mig. Dels är det inte bra för bebisen och sen mår varken Kevin eller Micke heller bra av att se mig ledsen/nedstämd!

Var & kollade på brio vagnen idag efter dagiset. Och den var mycket finare i verkligheten än på kort. Och den var faktiskt "liten" för och vara en syskonvagn, annars brukar dom kunna vara ganska stora/breda. Den här gången funderade jag lite innan jag bestämde mig! :) för sist då när vi köpte Phil och Ted vagnen så gick det så fort, så jag funderar inte riktigt innan jag bestämde mig.... Och det är typiskt mig ;) köpa och tänka efteråt.

Har nu också bestämt att vi kommer växla mellan båda vagnarna. Ted och brion! Ska jag åka buss någonstans med barnen då blir det Ted vagnen som får stå till tjänst. Och ska vi tex handla på Ica då blir det Brion. För det går inte att handla med Ted vagnen fick jag uppleva i lördags. Trodde aldrig jag skulle komma till kassan! Jag hade fyllt korgen med diverse saker så den blev ganska tung. Försökte bära den på armen samtidigt som jag försökte styra vagnen som gärna drog åt annat håll. Och samtidigt skulle man försöka väja förbi människor. Nej fy satan vilken prövning! ~ Förstår inte hur andra klarar det? Haha kanske bara jag som är klen ;) nej men det hade säkert varit lite lättare också om jag inte vore gravid. Fick även ont i magen :/ :/ Micke var inne på en annan affär så han kunde inte hjälpa mig heller. Han ringde dock för och fråga hur det gick? Men då hade jag redan kommit till kassan. Hade han vetat att jag skulle handla mer än bara frukt och mjölk som jag sa så hade han följt med naturligtvis. Hehe!

34 dagar kvar till BF <3 och det mesta är nu klart inför bebisens ankomst. BB väskan är nu färdigpackad! Skötbordet har fått ny plats så jag kan byta blöja på skrutten utan att Kevin blir störd. Stod ju på hans rum förut. Och kläderna är tvättade och ligger i byrån. Vagnen ska dock "pimpas" upp lite. Sen så är jag redo att välkomna min lilla sötnos <3

Mamma, längtar efter dig "skrutten"

Ska ta och väcka Kevin och sen fixa lite käk osv...

Allt jag ville säga är att jag är glad för att jag mår bättre :D

Av Therese Lindström - 15 april 2013 10:37

En barnmorska ringde upp mig som planerat. Fick veta att man kunde inte låna foglossningsbälte av dom, vilket det lät som på min barnmorska. Nej tydligen fick man bara prova och se hur det kändes, samt kolla storleken. Tydligen kunde man bara hyra det från sjukgymnasten..

Funderar på att ev köpa ett från babyproffsen. För då kan man sälja vidare det sen eller ge det till någon sen när jag inte behöver det något mer :) men samtidigt vill jag inte lägga ut massa pengar på ett sådant heller ~ för det är ju "bara" 4veckor kvar. Och i värsta fall funkar det och knyta en tröja kring midjan ;) men ska fundera på saken iallafall..

Eftersom jag inte kunde låna bältet från dom så behövde jag inte ändra tid till barnmorskan heller! Ja som kollade busstider och allt. Haha!

På tal om det, måste kolla busstider till onsdag. Ska ju ner till Storå med min prins <3 Kevin ska få spruta :s ucha, tycker inte om när dom tar den. Hatar att se Kevin bli så ledsen, även om det går fort och inte känns så mycket egentligen. Men är väl sista sprutan på länge nu så bara gilla läget ^^ 

Nej plocka lite sen gå till dagis...

Av Therese Lindström - 15 april 2013 08:47

Har precis kollat busstider till & hem från stan, så jag har lite koll när barnmorskan ringer vid 10.15 Blir lite full i skratt för det går 3st bussar in till stan ( 08.35,10.15 och 13.40) senare än 13.40 kan jag inte ta för då är klockan nästan 16.00 när jag kommer fram och barnmorskorna slutar då ~

När jag ska åka hem då finns det 6st (SEX) bussar hem. Åker folk hellre hem än till stan eller vad är det frågan om? Det kanske finns fler tider att åka på till stan, men det var de tiderna jag kunde hitta iallafall...


 

Lämningen på dagis gick väldigt bra :) tror Kevin har saknat att vara på dagis. Han har ju inte varit där på 1vecka då han har legat hemma och varit sjuk. För han hade som vanligt bråttom in och hade inte tid att vinka hejdå ~

Haha vet inte om jag törs säga det men har beslut ångest när det gäller syskonvagn. Har TVÅ stycken jag funderar på. En brio och en emmaljunga. Det börjar kännas att jag är mer sugen på emmaljungan. Men vi får se! Ska iaf kolla på brion idag så får vi se ^^

Nej lägga sig i soffan & vila lite. Trött till tusen idag! Kram

Av Therese Lindström - 15 april 2013 06:43

Godmorgon! Måste ha varit nervös över att missa dagis idag då jag vaknat flera gånger under natten & kollat klockan. Har dock somnat om på en gång iallafall vilket var tur det :) haha till och med drömde att vi gick till dagis :p

Min väckarklocka ringde 05.42 lite tidigare än förut. Men orkar inte stressa mer vilket jag alltid fick göra förut. Så jag tänkte börja gå upp tidigare istället. Tydligen tyckte Kevin också att han ville vakna tidigare, för han vaknde vid 06.00 (super pigg) hallå eller?! Förstår inte riktigt vad som hänt med min lilla pojke? Nuförtiden tar det lååång tid innan han somnar på kvällen :o igår var det samma visa och så vaknar han tidigare idag :O

Nej nu ska jag inte fastna här. Ska upp och borsta mina och Kevins tänder. Sen ta det lugnt 5min innan vi ska klä på oss gå till dagis :0) får se hur lämningen blir idag? När vi varit borta 1vecka. Räknar med några tårar. När jag kommer hem sen ska jag ringa barnmorskan & kolla om hon har någon ledig tid denna vecka istället för nästa?! Sen ska jag nog försöka dammsuga av lite. Och efter det SLAPPA ;-)

Lär avsluta.. Ha en underbar dag!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards