mammatherese

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

1månad <3

Av Therese Lindström - 19 april 2013 10:42

Idag är det den 19 april, exakt om 1månad är bebisen beräknad   ska bli spännande och se när skrutten väljer att komma =) ska försöka prata allvar med henne om att jag absolut inte vill gå över tiden, inte ens en dag! Det hjälpte att prata allvar med Kevin. Han kom på själva BF dagen 3 Oktober. Så får se om lillasyster också kan lyssna på sin mamma?! Hehe! Skulle inte bli förvånad om jag får gå över tiden denna gång bara för jag känner mig "slut" och inte "orkar" med det. När jag väntade Kevin mådde jag så himla bra på slutet att jag sa att jag kan gå över tiden utan problem, men då slapp jag. Men som sagt det är bara bebis som kan avgöra om hen vill komma tidigare/senare.

 

Som dom flesta vet är jag en riktig "godisråtta" jag älskar att äta både godis, fikabröd, chips och dricka läsk. Det finns liksom inge stopp. Kan verkligen vräka i mig hur mycket som helst. Vilket naturligtvis inte är bra för varken tänder eller mage! Men kan ändå inte låta bli. Och som värst är det faktiskt under graviditeten för då känns det inte lika "förbjudet" då magen växer ändå. Fast jag vet att innerst inne är det inte bra :s

Har bestämt mig att efter förlossningen då ska jag ta tag i vikten. Har några kilon kvar sen efter förlossningen med Kevin och kommer säkert ha ett par kilon att jobba med efter denna graviditet.

Jag kommer inte att äta efter någon speciell diet som Lchf eller så. Utan jag kommer väl äta ungefär som alltid men försöka få in mer grönsaker och frukt under dagen, dricka mycket vatten, äta nötter el ta en frukt om jag blir sugen på något sött och ta lagom portion mat istället för och ta en bit extra! Sen kommer jag se till att försöka röra på mig så mycket jag bara kan. Både jag och barnen behöver ju frisk luft =)

Hej beach 2014 :D

Nej nu ska jag och fixa lite mat så Kevin får i sig mat när han vaknar. Sen blir det och softa i soffan en stund. Är en aning trött idag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards