mammatherese

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Zoombi morsan ;)

Av Therese Lindström - 23 april 2013 08:24

Galet trött, även om jag har sovit väldigt bra inatt och jag har dessutom sovit lite mer än vanligt. Ska till barnmorskan idag så jag ska be henne kolla järnvärdet. Jag tror det kan ha sjunkit en del. Vilket jag får skylla mig själv då jag inte tar några järntabletter. Men tycker det är fruktansvärt jobbigt att proppa i kroppen tabletter. Men måste kanske göra det för att bli piggare? För just nu är jag en vandrande zoombi morsa. Hehe!


Jag hoppas att Kersti (min underbara barnmorska) har blivit frisk nu, vilket hon borde ha blivit efter 2veckor. För annars bryter jag seriöst ihop :/ behöver prata med henne om en del saker och då vill jag inte få Maria (skatan) som jag avskyr som pesten igen. För då kommer jag inte ta upp mina problem ~

Annars då? Ute är det riktigt grått och det regnade tidigare. Påminner inte alls om att våren är på väg. Snarare tvärtom att det skulle vara på väg att bli höst, ucha :/ vill ha VÅR och VÄRME NU :D

Ja annars är det lugna gatan här. Kevin är på dagis och jag sitter här och knappar på tangenterna. Men ska snart äta lite mer frukost, fick inte i mig så mycket tidigare. Sen bädda lite sängar och sen göra mig i ordning. Ska ta bussen vid 10.30 till stan =)

"Alla säger att man ska njuta av graviditeten. Men HUR gör man det när man har så ont att man knappt kan resa sig upp? för och sen vanka sig fram. Och nej det är inte pga foglossningen! Bebis ligger långt ner och sen när magen sjunkit lite så blir det extremt tungt och jobbigt. Allra skönast är det att ligga ner MEN så ska man vända sig i sängen och då har man god lust att rabbla upp alla svordomar man kan komma på. Jag som ville njuta sista tiden som gravid men får istället "leva" med värk. Och det är f*n inte okej. Jag "letar" varje dag efter minsta lilla tecken på att förlossningen skulle vara på G. Men när jag inte hittar något blir jag less. För nu vill jag mysa med bebis och slippa värken..... 

När jag klagade på fejan om värken fick jag ett inlägg från en person, Tänk på de människor som har svår foglossning. Och har så ont att dom knappt kan gå. Då kan du skratta dig lycklig att du inte är en av dom. Jag höll på att tappa luften när jag läste det. Personen menar bara väl MEN min värk jag har? Räknas inte den eller.......

Jaja jag ska väl inte klaga. Det finns de som har det 1000gånger jobbigare under sin graviditet. Ja det finns faktiskt dom som har hemsk foglossning att dom knappt kan gå.

Skitsamma....

Nu äta lite...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards