mammatherese

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Therese Lindström - 4 mars 2013 12:15

Det ÄR underbart att vara gravid. Det går inte att beskriva det, för det måste upplevas! Men ibland är det fruktansvärt påfrästande & jobbigt :/ det som är mest jobbigt är väl att jag inte alltid kan bestämma själv över min egen kropp. Som idag tex. Jag tycker inte att jag har gjort sådär jätte mycket egentligen men att vara höggravid & ha en mage som känns tung och otymplig det är int så lätt alla gånger :s

Har dammsugat, torka golv, startat en maskin med tvätt, fyllt/tömt diskmaskin, gjort rent bänkar och spis, vattnat blommor, plockat undan leksaker och bäddat sängarna. I vanligt fall skulle detta inte kännas så mycket. Men NU är jag helt j*vla slut. Och så ska man snart GÅ och hämta Kevin. Och sen när vi kommer hem fortsätter det... Någon enkel maträtt ska göras, tvätten ska hängas upp och en ny maskin ska startas, Kevin vill ha hjälp och nästa maträtt ska göras (dock bara slänga in i ugnen) MEN ändå...

VARFÖR måste jag vara så envis? Varför kan jag inte lyssna på kroppen? Måste börja ta det lugnt för annars kommer jag väl se till att det sätter igång el något :/ och det vill jag inte, inte riktigt än.

Nej nu lär jag avsluta. Kevin ska hämtas från dagis! Ska försöka vila lite/ta det lugnt OM jag "hinner" och kan..

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards