mammatherese

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Therese Lindström - 20 mars 2013 08:59

Godmorgon! Det blev inge dagis för Kevin idag. Men vad gör det när man kan sitta hemma och gosa?   inte mig i mot. Fast lite dåligt samvete har jag för att det inte blir dagis, eftersom Kevin älskar att vara där. Men får ta nya tag nästa vecka igen! ^^

Blev plötsligt sugen på nybakat bröd. Så sagt och gjort så slängde jag ihop lite scones. Det finns inget bättre än nybakat bröd :) Kevin som brukar vara kinkig med att äta frukost ibland smällde i sig jag vet inte hur mycket bröd som helst. Med andra ord är brödet godkänt! Tack hjärtat.


 

Igår hade barnen fått lasagne på dagis. Kevin hade inte vela äta något. Antingen var han för trött eller så ville han bara inte ha. Hur som helst hade gjort lasagne hemma också (visste inte att det var den rätten på dagis. Kollar sällan matschemat där) så jag tänkte för mig själv, hoppas Kevin vill smaka på maten iallafall när vi kommer hem. Behövde inte vara orolig, för Kevin vräkte i sig två portioner med mat :) med andra ord hade jag lyckats?! =) det glädjer mig ^^

Efter maten var det dags för blöjbyte. När det var avklarat tänkte jag att jag kan lika gärna sätta Kevin i ett bad. För det är ändå dags för det :) inte en sur min en ända gång! Han satt länge & plaskade, ja ända tills det knappt var vatten kvar i baljan som dessutom blivit kallt. Då fick han komma upp och denna gång utan sura miner ^^

 

Busungen sitter & leker i baljan och tycker numera att det är riktigt kul att bada. Precis som förr. Tror jag botat hans "badskräck" hurra. Kanske jag snart ska fixa badkläder till oss och sen dra till badhuset <3

Innan jag avslutar här för och leka lite med min prins tänkte jag bjuda på en magbild...

 

"Bara"  8veckor kvar till BF och snart försvinner gravidmagen! Ucha vad jag kommer sakna det sen. Även om det är tufft många gånger ^^





Ovido - Quiz & Flashcards