mammatherese

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Therese Lindström - 7 mars 2013 10:36

 

Nytaget foto. Vecka 30 (för och vara exakt 29+3) kommer att sakna magen sen när bebis kommit. Det gjorde jag även när Kevin hade kommit. Saknade magen alltså! Men denna gång är det annorlunda, för nu stänger vi igen barnkammaren. Nu blir det inga fler barn. Sista graviditeten och det känns faktiskt bra.

  

Min lilla prins ligger & sover. Kommer nog sova länge idag då han vaknade vid 06.00 Var så trött på slutet att han grinade åt allt och han blev arg på sin käraste ägodel (snuttefilten) som han slängde iväg. Som han annars håller hårt i ... (Niina jag vet nog vad du tänker, att den förra blev borttappad. Men det var en olyckshändelse) hehe.

När Kevin vaknat hur som helst ska jag slänga i honom lite käk och sen knalla bort till Ica & handla (iaf vad jag planerat) sen får vi se hur det går..

Nej nu ska jag glo på Tv en stund..

Av Therese Lindström - 7 mars 2013 08:53

Godmorgon! Idag är jag en trött mamma. Kevin bestämde sig för att vakna vid 06.00 idag, på sätt och vis tur för Micke sov fortfarande (försovit sig) tyvärr somnade aldrig Kevin om efter att han fått blöjan bytt och en flaska välling! Jag som hade hoppas på att få sova lite längre idag när det inte är dagis. Men han är väl van vid att gå upp tidigt när det är dagis så det sitter väl i förmodar jag.

Fick iallafall ligga kvar i sängen till 08.00 (2h) och det var inte helt fel. Tack älsklingen <3 Kevin roade sig själv under tiden. Han kanske tyckte det var skönt och vila när han inte kunde somna om ^^

Frukosten är intagen. Blev plötsligt så sugen på havregrynsgröt så det gjorde jag i ordning och så mackor till det. Mumms! :) Kevin var bra hungrig han med då han vräkte i sig massor med mackor han med :D

Funderar på att knalla bort till Ica om en stund/senare. Vet inte riktigt än. Har inte kommit fram till något ännu. Tänkte handla ingredienser till att göra en Tacogratäng. Och sen även handla lite smått och gott till morgondagens middag! 

Solen skiner så en promenad vore ju inte helt fel. Även om orken inte är detsamma!

Nej ska ta och dricka kaffe och sen fixa lite...

Ps. Mamma berättade förut att när hon var gravid och väntade mig åt hon havregrynsgröt varje dag i 9månader <3 Haha ;) behöver jag säga att hon inte är så sugen på det idag?? 25år senare?!

 

Ovido - Quiz & Flashcards