mammatherese

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Therese Lindström - 11 mars 2013 10:57

Godmorgon!   Lämnade en gladupptagen kille på dagis idag. Som vanligt hade han fullt upp och inte riktigt tid med och säga hejdå till mig. Vad då känn dig dissad ;) nej men det känns faktiskt riktigt skönt att veta att han trivs på dagis. Hade ju varit jobbigt om han hade gråtit floder varje lämning.

När jag kom hem gick jag upp till övervåningen och städade lite i garderoben. Är hopplös på att hålla i ordning där    för det är alltid stökigt! Men Kevins byrå håller jag ordning minsann :p efter det bäddade jag sängarna. Och plockade undan leksakerna som låg utspridda på Kevins rum.

Tog sen en paus och käkade lite havregrynsgröt. Var välbehövligt med en kort paus. Satt kvar en stund & njöt av en stunds tystnad. Dukade sedan undan och gick sedan upp och rev ut halva "skrubben" el "förvarings rummet" som vi har på övervåningen. Plockade och gjorde det fint där inne. Så snart törs man öppna dörren utan att allt väller ut ^^ ;)

Men än är jag inte klar där inne. Har fortfarande massa kläder att gå igenom. Vissa ska plockas undan och vissa ska Niina ta tillbaka. Tänkte att hon skulle få ta dessa påsar snart. För jag vill gärna bli kvitt med det.

När jag var klar där uppe hade jag ont i ryggen så jag har tagit en paus till och det var super skönt! Men ska snart, efter detta inlägg gå ner till tvättstugan & hämta in den torra tvätten som hängt på tork. Sen packa BB väskan. Även om det är 9veckor till BF vill jag ha det fixat. För det kan gå fort när det sätter igång. Och man vet aldrig om skrutten kommer tidigare heller ^^

Och på tal om BF datumet som är 19 Maj så försöker jag bocka av lite på listan på sådant som ska fixas innan bebis kommer. Har snart 3saker avklarade och det känns skönt. Bara några punkter kvar då ;)

Nej nu bäst jag sätter fart inan jag ska gå till dagis och hämta prinsen <3

Ha en bra dag... Kram

Ovido - Quiz & Flashcards