mammatherese

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Therese Lindström - 26 mars 2013 19:23

Klickade hem en babysitter idag (: 499kr kostade den. Tyckte inte det var så farligt dyrt! Hoppas att lillen kommer uppskatta den. Dels kan den vibrera men sen fanns det även leksaker att bli road utav. Hade ingen babysitter till Kevin och det kan jag ångra såhär i efterhand. Eller jo vi hade två stycken som var skit tråkiga. En blå som man inte kunde göra något i. Mer än bara bli vaggad lite. Och en brun som jag köpte som dock hade en lekbåge men Kevin gillade inte och sitta i någon! Förstår jag det. Skulle inte heller gilla och sitta i dom :p

 

Såhär ser babysittern ut :) Har vela ha en sådan där länge och nu när det finns pengar på kontot så passade jag på! Har "bara" två saker kvar att inhandla men det är inte lika bråttom med det. Och det är gåstol och babygym. Har kvar det sen Kevin var bebis. Men gåstolen håller på att gå sönder och babygymmet vi har är rätt tråkigt :s haha.

Sen är det faktiskt kul och kunna köpa något nytt också. Nästan allt vi har till ett barn är ju ärvt. Ja förutom en del kläder som man köpt eller fått (nytt) alltså ~

Föresten hämtade ju Kevin tidigare idag, vill säga vid 12.00 istället för vid 13.00 . När vi kom hem fick Kevin var ute liten stund på gården, tills han ramlade i leran och blev jätte lerig. Haha. Sen gick vi in och Kevin fick käka (kassler och potatis) när maten sen var uppäten fick han sova middag (: tycker det har gått super bra att göra på det här viset. Men hade ju dock helst sett att Kevin hade kunna gå till 13.00 och ätit på dagis. Men alla är ju olika ^^ han tycker tydligen inte om det. Min lilla toka!

Nej se på Tv och sen sova. Godnatt! Ps. Barnmorskan imorgon

Av Therese Lindström - 26 mars 2013 09:08

 

Såhär ser vagnen ut som vi hade innan vi köpte syskonvagnen! Det är en Emmaljunga, duo sport. Jag har stormtrivts med den från första dag! :) 

Eftersom vi har skaffat en annan vagn så behöver vi inte den här längre så igår satte vi ut den på blocket & vi har både fått mejl och sms. Så kanske får vi den såld inom kort.

Kommer faktiskt sakna den här vagnen! <3 ~


 

(Min underbara son som jag älskar grymt mycket)

Vi har ändrat Kevins dagistider nu och han kommer få bli hämtad 1timme tidigare. Och det beror på att han inte vill äta någon mat på dagis ~ personalen har provat olika möjligheter men Kevin ruskar på huvudet med ett leende och säger näää! Och sen när han kommer hem vid 13.30 då är han jätte hungrig. Förstår jag det. För då har han inte ätit sen vid 09.00 och då en frukt. Har försökt få detta med maten att funka sen oktober då han började men utan resultat. Och vi kan inte fortsätta ha det såhär. Så nu får han sluta tidigare och äta mat med mig hemma <3

Så jag ska strax avsluta skrivande & knalla bort till dagis och hämta min lilla envisa pojke :) först ska vi njuta lite av det fina vädret och sen in för och äta. Det blir potatis och kassler till middag :) mums! 

Nej klockan går. Bäst och dra...






Ovido - Quiz & Flashcards