mammatherese

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Therese Lindström - 8 mars 2013 11:24

 

(Kortet är taget i somras någon gång) men såhär ser det ut jämnt när det är dags för Kevin att duscha/bada. Förut så älskade han att bada. Kunde sitta och plaska samt leka med leksaker länge. Men nu gallskriker/gråter han direkt. Och det är ju inge kul för varken honom eller mig. Och jag har verkligen försökt gjort allt jag kan komma på för att han ska acceptera ett litet snabbt bad/dusch. Men ingenting duger! Kan ju inte direkt skita i att duscha/bada honom helt heller. Men orkar inte kriga varje eviga gång heller ^^ Men som alla säger, det går över någon gång! Så jag får väl försöka ha tålamod och vänta. En dag kanske han kommer på att det inte alls är farligt och bada/duscha. Kanske blir det roligaste han vet igen! Till våren/sommaren ska jag fylla badbaljan med vatten och ställa på altan så får han leka och plaska med vattnet och självklart bada om han vill när temperaturen tillåter...

Mammas lilla envisa pojke <3

Idag är det verkligen en underbar dag! :) det är fredag, jag käkade en super god frukost, solen skiner och jag fick hem två tradera paket som jag väntat på! Så nej idag känns det som inget kan gå fel... Härligt och känna en sådan känsla. Ja just vi ska äta en god middag också. Fläskfile, hasselbackspotatis, bea sås, morötter och lök i ugn :D

Nej nu ska jag sätta fart och fixa lite medan busungen sover. Men först äta en bit dajmtårta :P

Ovido - Quiz & Flashcards