mammatherese

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Köttgryta/Kalops

Av Therese Lindström - 23 januari 2014 10:32

Idag är det sista dagen på dagis för den här veckan! :) ska faktiskt bli skönt & vara ledig ett par dagar nu. Jag har absolut inga problem att lämna & hämta Kevin på dagis. Men det är ganska skönt och vara hemma också. Så i morgon tänkte jag vi skulle lyxa till det med lite sovmorgon, om mina små hjärtan går med på det? Om inte, så ska det bli skönt & slippa stressa iväg. Och istället äta frukost i lugn och ro. För att sedan leka och busa!

Kevin är som sagt på dagis, älskling jobbar & sliter ;) Isabella sover, och köttgrytan står på spisen & puttrar. Själv sitter jag framför datorn & knappar på tangenterna. Slänger en blick mot Tv i emellanåt. Just nu är det programmet efter tio

När Isabella har vaknat ska jag klä på henne lite kläder, hon  har fortfarande pyjamas på sig. Och sen blir det lite lunch. Efter det ska hon få leka lite och jag ska passa på att dammsuga av lite snabbt innan Kevin kommer hem & drar fram i princip alla leksaker ;) 


Ska försöka hinna slänga in lite tvätt i maskin också. Tvättkorgen har åter igen blivit full. Det märks att vi har två barn :) hinner bara tvätta upp all tvätt och sen är tvättkorgen full igen ;) men jag klagar inte. Tycker det är ganska kul & tvätta. Något jag där i mot inte tycker är fullt så kul det är och vika kläderna.. 

Annars händer det inte så mycket mer hos oss på 7an. Det blir en lugn men härlig dag skulle jag vilja säga :) 

I morgon ringa prästen :) har ju planer på att döpa vår lilla flicka i Februari. Provade och ringde till prästen idag, men dom var inte på kontoret.

Nej ska ta och äta lite. Sen sätta fart med det sista jag ska göra innan Isabella vaknar och innan vi ska hämta Kevin.
Ha en bra dag!!  



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards