mammatherese

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Therese Lindström - 11 januari 2014 23:28

Jag fattar inte varför klockan alltid ska gå så snabbt på kvällarna?! hade inte tänkt vara vaken såhär länge idag :o men fick helt plötsligt lite besök och sen flög klockan iväg :/ ska väl strax avrunda och krypa ner i sängen! kommer säkert vara lite trött i morgon, men jag överlever. 

Vilken skillnad det är sen man fick barn, då får man "panik" såfort man varit uppe lite för länge. Och tiden innan man hade barn kunde man vara uppe hur länge som helst utan problem. Fast visserligen kunde man sova hur länge man ville på morgonen. Nu har vi ju två underbara barn som bestämmer hur mycket/lite man ska få sova. MEN jag klagar inte. Livet som mamma är underbart :) att bli mamma är något jag velat bli sen jag var 16-17år. Så drömt om det länge :D 

Nä fan bäst och knalla upp innan klockan blir ännu mer. Lätt hänt när man sitter vid datorn :p 
Godnatt på er <3

M, K och I älskar er. Ni är det bästa som hänt mig. Tack för att ni finns och gör livet värt & leva

Av Therese Lindström - 11 januari 2014 20:05

Till kvällsmat blev det lite små plock som bestod av: Wokgrönsaker, chicken bits, kokt ägg och tonfiskröra med lätt majonnäs, lök och svartpeppar. Och det blev faktiskt jätte gott. Till det drack jag ett glas med vatten (: 

Jag tycker det går ganska bra med min "nya livsstil". Äter mindre portioner och äter mycket grönsaker. Dricker även 2L vatten varje dag. Äter även på regelbundna tider. Promenaderna har jag inte kommit igång med helt än. Men det kommer :) förra veckan gick jag lite omvägar till dagis så jag fick gå lite längre. Och det kommer jag fortsätta med. 
Sen kommer jag börja gå promenader på kvällen när barnen sover :0) kommer även göra lite övningar hemma som plankan och lite annat... 

Jag vägde 89,9 kg när jag började denna resa och nu står vågen på 87,7. Så jag HAR gått ner i vikt. Även om det inte är mycket alls. Men det verkar som att det går åt rätt håll. Så jag hoppas det fortsätter sakta men säkert neråt. 


Nej nu ska jag ta och krypa ner i soffan & se på film med älsklingen. Till det blir det popcorn :)

Ha en riktigt bra kväll....  

Ovido - Quiz & Flashcards