mammatherese

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Therese Lindström - 20 januari 2014 20:26

Åkte till Storå & våldgästade Ted & Vicky här tidigare under kvällen, tyvärr kunde vi inte stanna så länge då klockan var så mycket när vi kom. Kevin & Ian lekte, vi vuxna drack kaffe och snackade skit :) när vi kom hem fick vi skynda oss att göra i ordning barnen & lägga dom. Isabella somnade runt 19.45 och Kevin vid 20.00 Känns inte så bra att det blev sent i säng när det är dagis i morgon och så. Men det blev bestämt att vi skulle åka dit så hastigt och lustigt :p nästa gång får vi planera in en träff lite tidigare ^^ 

Gaaah är galet godissugen. Har ätit lite hasselnötter och mörk choklad för att försöka stilla suget. Men det hjälper inte :/ har lite ostbågar i skafferiet men vill inte äta det. För jag vill stå i mot suget. För mitt mål är ju att jag ska gå ner i vikt och inte gå upp en massa igen :/ så får bita i det sura äpplet. Tur att det inte är länge kvar fören man ska sova :p

Nej ska ta och glo lite på Tv ..

Hoppas verkligen jag får sova lite mer inatt än den förra!  


Av Therese Lindström - 20 januari 2014 09:31

 
Mammas lilla tjej hade det jobbigt igår :/ både en snorig näsa och tänder som bråkar :/ så hon vaknade till och från under halva & var ledsen. Men tillsist somnade hon och sov sen resternade timmarna fram till 8.00 då Kevin kom in till oss. Så det blev visst sovmorgon! Att sova till 8.00 när vi ska upp tidigt i morgon för dagis känns väl sådär. Men samtidigt behövde jag få lite extra sömn för att orka med dagen :) 

Jag hoppas att tänderna snart ploppar upp så hon slipper den hemska värken. Att bli väckt på natten kan ibland kännas frustrerande men sen när man tänker på HUR ont det gör så försvinner irritationen och man lider med henne istället. Menar vem vet inte hur det är och ha ont i tänderna? 

Igår kväll fick jag något "ryck" och ställde mig och gjorde i ordning lite frukostmackor + mackor till älsklingens jobb. 
Och sedan laddade jag kaffebryggaren. Så i morse fick min älskling det riktigt lyxigt. 

 
Frallor med salladsblad, skinka, ost, ägg, majonnäs, tomat, gurka, räkor och lite dill :-)

Att visa sin kärlek behöver inte alltid kosta en massa pengar. Jag tror älsklingen blev glad även om jag inte köpt en dyr present :) 


Nu ska jag strax lägga Isabella, göra en smoothie och sen fixa dagens middag (potatisgratäng med skinka alla mamma) och sen blir det väl och fixa med tvätten och självklart leka och busa med mina hjärtan! <3 

Ha en riktigt bra dag allesammans. För det ska vi ha :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards