mammatherese

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Therese Lindström - 13 januari 2014 19:06

Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig.
Kom till mig när du är ensam
och jag skall hålla dig sällskap.
Kom till mig när du behöver prata
och jag skall lyssna.
Kom till mig när du är rädd
och jag skall hålla om dig.
När du än behöver mig
ställer jag upp för dig.
Vad det än gäller, när det än är,
Finns jag här för dig.

 

Av Therese Lindström - 13 januari 2014 17:51

Det verkar som att det ska bli lite mildare under veckan! Vilket jag hoppas på så jag kan fortsätta med mina promenader utan att behöva klä på sig ton med kläder :) sen tycker jag det är så svårt att klä barnen när det är så kallt ute. Är rädd att klä dom för lite och att dom ska frysa. Så är glad när tempen visar max -5. 

Jag hade rätt, dagen idag har varit bara bra! Barnen har varit snälla. Och allt har flytit på bra. Om en stund ska jag göra ordning barnen och sen blir det och lägga dom. Sen blir det och kolla på Tv med älsklingen <3 (: 

Nej kommer inte på något mer och skriva. Så jag avrundar här :) ha det bäst..

Av Therese Lindström - 13 januari 2014 10:01

Godmorgon! Idag vaknade vi vid 7.30, hade varit skönt och fått sova lite till. Men eftersom det är dagis i morgon så är det lika bra och gå upp lite tidigare. Vaknade med ett leende på läpparna, för har en stark känsla inom mig som säger att det kommer bli en riktigt bra dag idag! 

Började morgonen med att ringa till Vårdcentralen. Hade nummer till tre olika läkare och valde att ringa till läkarensom vi kan kalla Linn som jag fått för mig skulle vara bra. Men ångrade mig direkt :/ för det första hann jag inte ens komma till saken, fören hon avbröt mig och dessutom var hon otrevlig. Hade god lust och säga, ursäkta att jag ringde och störde. Även om man kanske har en dålig dag, men när man jobbar på ett jobb där man har kunder då kanske man ska behärska sig lite. Nåväl, fick inge hjälp av denna läkare. 

Ringde sedan till en kvinna i Örebro som vi kan kalla Hanna och hon blev irriterad när hon fick veta hur jag blivit behandlad på vårdcentralen. Hanna sa att jag hade gjort helt rätt som ringde till henne och hon skulle ringa till vårdcentralen i Storå och tala med dom. Och sedan skulle hon återkomma till mig igen :) så jag sitter nu och väntar på samtal! ^^ nu slipper jag lägga mer energi på att ringa runt en massa. För nu tar Hanna tag i detta. Och tillsammans ska vi försöka lösa allt. Gäller att prata med rätt människor 

Nej nu ska jag ta & vara social mot mina små <3 

Ha en riktigt bra dag gott folk och vad rädda om Er. Glöm inte att ta på er varma kläderna när ni går ut. Här är det -12 

*burr* . Tur vi inte behöver gå ut idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards