mammatherese

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Therese Lindström - 4 januari 2014 21:21

Att skriva är något jag alltid har tyckt om. Att ha en blogg att skriva av sig i var ganska självklart för mig :) i den här bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Om min vardag med mina underbara barn, vikten, dom bra och dåliga stunderna i livet.

Vissa gillar jag det jag skriver och hoppar in här då och då. Medan andra kanske tycker det är ointressant. Men jag skriver för min egen skull, för att längre fram i tiden kunna blicka tillbaka. Så antingen ökar el minskar läsarna! :) 

För att komma till saken, jag har på fullaste allvar bestämt mig för att jag vill och ska gå ner i vikt. För jag är så less över hur jag ser ut och trivs inte längre med mig själv. Sen är det så jobbigt varje gång man ska åka i väg någonstans och måste hitta andra kläder än det jag har hemma (stor t-shirt, leggings el pyjamasbyxor) och konditionen ska vi inte ens tala om, för det är lika med noll. 

Det som jag har tyckt varit svårast är VAD man ska äta vid lunch och middag. Då alla säger olika, att det bästa är att följa Lchf diet. Och andra säger följ viktväktarna och allt vad det nu heter ^^ men har beslutat mig för att jag kommer äta precis som vanligt fast mindre portioner och mer grönsaker. Sen blir det MER frukt och vatten. Och sen försöka sluta äta massa onyttigt som godis osv. 

Jag vill och jag ska :) 

Nej nu ska jag vara social mot älsklingen min och sen blir det sängen! kram och hej

Ovido - Quiz & Flashcards