mammatherese

Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Therese Lindström - 3 januari 2014 10:58

Godmorgon bloggvärlden! Sovmorgon till 9.15 idag igen och till frukost blev det färskpressad apelsinjuice, havgregrynsgröt och två ägg. Vilken härlig morgon. Till helgen måste vi börja gå upp tidigare på morgonen för på tisdag börjar Kevin på dagis. Kommer bli tufft att gå upp tidigt annars :/ 

Vad ska ni göra i helgen? Jag hoppas att ni får en fin helg, oavsett vad ni än ska göra. Själv har vi inga planer. Tanken var att barnen skulle sova hos sin mormor. Och att jag och älsklingen skulle få lite egentid, vilket vi ALDRIG har förutom när barnen sover och det är ju inte samma sak. Men det sket sig med det, tyvärr! 

(Får väl ha egentid sen när barnen flyttat hem ifrån, det är vår ända chans) 

Vi har visserligen två kompisar som skulle kunna ställa upp och ta barnen en stund på dagen. Men vet inte vad vi skulle kunna hitta på under så kort tid? Att åka ut och äta det känns som det kvittar då vi kan äta på kvällen när barnen sover OM vi vill äta själva. Bio är varken jag el älsklingen sugen på. Då vi föredrar att se på film hemma i lugn och ro. Och bowla kan visserligen vara kul men det är inget som står högst upp på önskelistan direkt... 

Skulle vi någon gång få chansen, vilket jag inte tror men då skulle jag vilja åka på kryssning med älsklingen och några kompisar eller bara ha en riktigt myskväll hemma. Äta god mat, duscha tillsammans, se film och bara ro om varandra. 
=) 

Men men .... 

Nu ska jag dricka upp kaffet, som jag inte hunnit med. Sen ta mig ann om barnen <3 snart dags och lägga Isabella. Konstigt nog är hon pigg ännu :O 



Ovido - Quiz & Flashcards