mammatherese

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Varning! Klagomål - inlägg

Av Therese Lindström - 29 mars 2013 17:40

Ni som tröttnat på mitt klagande över min graviditet kan bortse från detta inlägg! ~

Att vara gravid innebär inte att man bara går som på rosa moln. Visst ÄR det underbart också, det säger jag ingenting om. Men det är ganska tufft emellanåt också.

Det sägs att ingen graviditet är den andra lik & det håller jag med om. När jag väntade Kevin så mådde jag mycket bättre och hade lätt kunnat gå över tiden. (Men han valde och komma samma dag som vi hade BF) det ända jag tyckte var jobbigt var när fötterna svullnade upp och att det var fruktansvärt varmt (höggravid) under sommartider = ingen hitt. Men annars mådde jag toppen! Men NU är allt så mycket jobbigare :(

* Bebisen ligger långt ner vilket gör att det är tungt
* Känns som man ska tappa luften när man böjer sig ner en längre stund. Som att ta på skorna
* Spytt 3gånger nu på slutet av graviditeten. Har dock sluppit det tidigare. Bara mått illa.
* Haft förvärkar 2nätter i rad som gjorde piss ont
* Har ett annat problem (inget jag kommer skriva här dock)

* MER hormoner
* Lite foglossning också

Så ja det är ganska jobbigt och jag vet att man FÅR tycka det liknar skit ibland. För som sagt det ÄR inte alltid underbart och härligt som man önskar.... 

Jag får dåligt samvete när jag klagar så. För jag vet att det finns många där ute som inte kan bli gravida på naturlig väg och skulle göra allt för och kunna genomgå en graviditet. Och jag lider med dom. Det måste vara jobbigt :/ men som sagt nu är jag gravid och kan inte hjälpa att jag inte tycker livet är på topp jämnt.

Det känns skönt och kunna skriva av sig lite här. För jag har INGEN att prata med detta om. Jag hade kunna prata med Micke, min sambo. Men han har fått höra så mycket så jag vill/vågar inte gnälla mer ;) och jag känner mig inte riktigt bekväm att prata med barnmorskan om allt heller. Även om hon är till för att lyssna, finnas och stötta ^^ så ja är ganska ensam om detta . Har i och för sig en grupp på FB som jag är med i och får en del stöttande så ja jag är väl kanske inte helt ensam. Men det är inte riktigt samma sak. Vill ju kunna prata med någon öga mot öga också..

Som sagt det är 51dagar kvar till BF, ska försöker se till och njuta av sista tiden som är kvar. Även om det inte lätt ~
Både vill och inte vill att min lilla skrutt ska komma. Jag vill ha henne här nu i min famn för då slipper jag alla krämpor. Men vill ändå inte att hon ska komma nu då det är lite för tidigt! Bättre hon ligger kvar och växer till sig... Vill ju inte ligga inlagd (längre än vad som behövs) eller att hon ska riskera att bli dålig/inte orka leva <3 DÅ mår jag hellre såhär.

Nej nu orkar jag inte klaga mer. Haha! Ska ta och krya ner i soffan. Se på Tv och sen sova... Godnatt på er!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards