mammatherese

Alla inlägg under mars 2013

Av Therese Lindström - 1 mars 2013 11:20

79dagar kvar till BF = 2månader och 19dagar   Det närmar sig sakta men säkert. Det har gått jätte fort från pluset på stickan tills nu. Jag hoppas på ett sätt att det fortsätter gå såhär fort för då kommer vi snart ha vår tös hos oss. Vilket ska bli underbart! Men samtidigt vill jag inte att det ska gå fort heller för jag vill njuta så mycket jag bara kan av att vara gravid. Eftersom jag & Micke har fattat ett gemensamt beslut att det blir inga fler barn sen. Jag tycker det räcker med två barn :) det känns som det är lagom! Men visst sen kan man aldrig veta vad som händer i framtiden. Vi kanske ändrar oss. Men som vi planerat så no more kids.

Tänkte lägga in lite bilder då jag inte gör det så ofta men det tar sjukt lång tid. Verkar inte vilja samarbete :( så det blir inga bilder idag då :/ 

Nej orkar inte sitta här. Passa på att fixa lite medan Kevin sover middag :)



Av Therese Lindström - 1 mars 2013 09:50

Godmorgon! Trött idag   Kevin väckte mig vid 07.00 Han brukar somna om efter lite välling, men idag ville han inte sova mer. Så det blev inge mer sömn för mig! Men jag överlever ändå ;) vi låg dock kvar i våra sängar tills klockan var 8.30 Sen gick vi upp och tog oss en dusch. Kevin som kommit på att det är farligt att duscha sjöng så vackert (läs skrek) alla säger att det går över. Men det vette fan. Hur jag än gör, så skriker han full hals :s tog upp det med BVC igår bara för och se om Susanne sköterskan hade något råd att komma med. Men det ända jag fick till svar var att vissa barn gillar inte att få vatten i ögonen. Hm blev inte klokare direkt ^^ får väl avakta och se om det ger med sig el inte.

Det ända jag vill är att Kevin ska gilla att duscha/bada. Då det är något man behöver göra då och då. Liksom inge kul och behöva "kämpa" med detta. Och se hur ledsen han blir. Det räcker med att jag säger till honom idag ska vi duscha då blir han och se bekymrad ut och sen när det väl kommer till kritan då springer han i väg och blir ledsen :/ mammas kille då <3

Nog om det. Efter duschen käkade vi frukost och nu leker Kevin med sina leksaker. Jag ska strax avsluta här och sätta mig bredvid honom & leka jag också :) för han älskar verkligen när jag eller Micke leker med honom (såklart)

I eftermiddag ska jag och Kevin kanske äta middag med pappa & syster Helena på stan. Men det beror på vad klockan blir känner jag. För jag vill vara hemma runt 16.30-17.00 Eftersom jag tänkt köpa med mat till Micke. Kommer vi inte i väg i tid så får dom åka själva :p så kanske dom kan komma hit efter att dom äit mat. Micke sa dock att för hans del kvittar det om han får hämtmat eller om han får ta något hemma men jag tycker faktiskt Micke också ska få äta gott när det är fredag och allt. Så jag har bestämt att vi antingen får vara hemma tills dess el så får dom åka själva :p får väl se vad som händer och hur det blir med allt..

Nej vara social mot sonen <3

Ovido - Quiz & Flashcards