mammatherese

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Therese Lindström - 1 december 2013 19:22

Idag har jag och älsklingen storstädat och det behövdes verkligen! :) var dock inte helt lätt att städa när Kevin helst ville dra fram alla leksaker mitt i städandet. Tog sin lilla stund! Men nu är det iallafall fint här hemma och det känns bra. 

Har julpyntat idag som många andra :) till och med granen fick åka fram. Så nu står den där med fina färgglada ljus, glitter, julgranskulor och lite annat krims krams! ^^ 


 
Såhär ser granen ut :) sorry för dålig kvalite. Bilderna blir urusla när det är mörkt i rummet :(

Tycket det blev mycket finare med julpyntet i år än förra året :D det gjorde mycket att vi köpte en annan ljusslinga till granen och sen ändrade jag lite plats för prydnadssakerna. Det känns som vi tänkte till mer nu än förra julen ^^ 

Det ska bli så otroligt skönt och vara hemma vid jul. Bara vara och njuta av vårt fina hem! Bäst av allt, slipper gå utanför dörren! och vi slipper åka någonstans. Vill verkligen bara vara hemma och mysa..... 

Nä klockan springer iväg. Bäst och fixa det sista innan man ska sova...
Godnatt! 

Av Therese Lindström - 1 december 2013 09:26

Godmorgon! 1 December och första advent :) och inte ens ett litet snökorn ligger det på backen. Undrar när vintern ska hitta hit? Visserligen är jag ingen snöälskare och är glad så länge den håller sig borta :p MEN för barnens skull hoppas jag den hittar hit snart.

Idag blir det upp på vinden & rota fram julsakerna. Här ska det pyntas hos oss på 7an! och självklart blir det lite julfika. Pepparkakor, julmust och saffransbullar. Och Kevin ska få öppna första luckan på adventskalendern <3 precis som förra året och som jag har fått gjort alla år när jag bodde hemma. Mycket som jag har fått gjort som barn ska jag framföra till mina barn. Som adventskalendern och morgonpaket på sängen på självaste julafton. Morgonpaketet som Kevin kommer få jul blir nya Cars filmer och sen blir det något mer. Vad vet jag inte riktigt?!

På onsdag ska vi till Bvc med Isabella som ska på 6månaders koll hos läkaren. Ska bli otroligt spännande och se vad hon väger och hur lång hon blivit. Var ett tag sen nu. Och sen ska vi även kolla hur Kevin ligger till. Väldigt viktigt då han krånglar med maten och äter dåligt :( när folk frågar VAD han får i sig under dagen och jag berättat det så säger dom ja men det är ju rätt så bra ändå. Visst det är väl okej. Men han får INTE i sig sådant som barn behöver och det är inte bra. Jag tror att något är fel. Men vad vet jag inte! Och eftersom vi är hans föräldrar så känner vi han bäst .... Men någon hjälp får vi inte på BVC tyvärr :/ men har lite andra planer.....

Sen måste jag ta upp en annan sak med dom, som jag blivit lite orolig för. Men inget jag kommer ta här ....

Nej mysa lite med barnen och sen stöka med julsakerna....

Ha en riktigt bra dag!! Det ska vi ha, såklart 

Ovido - Quiz & Flashcards