mammatherese

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Therese Lindström - 23 december 2013 10:30

Godmorgon! :) I morgon är äntligen den stora dagen här, julafton <3 Jag ser fram i mot det, även om det inte är samma sak som när man var yngre. Då när man skrev en önskelista till föräldrarna och sen den 24e på julaftons morgon såg man en massa julklappar under granen. Och man satt där och klämde och kände på julklapparna. Och bara väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket så man fick slita upp pappret på sina julklappar. *Minnen*

Nu är jag vuxen och får inte en massa julklappar som när jag var yngre och mig gör det ingenting. För nu är det våra barns tur att få slita upp pappret och skina som en sol när dom upptäcker vad som finns bakom pappret :) istället ser jag fram i mot en lugn och fin jul med min familj <3 och äta den fantastiska goda julmaten. Och gå upp ett par kilon :p

Idag ska vi försöka städa undan, hur lätt det är med Kevin som stökar till samtidigt :p och sen handla lite mer saffran och Janson som vi glömde igår :/ sen blir det baka och göra i ordning julskinkan! Och i kväll när barnen sover blir det och lägga fram ALLA julklappar under granen. Och sen det sista jag gör innan läggdags är och smyga in med paket till barnen. Morgonpaket fick jag som yngre och det SKA barnen också få. Kevin får Cars film och ett litet "godishus" med godis i. Isabella får en leksak och majskrokar....  

Nej ska ta och sätta fart med lite av dagens MÅSTE. Ha en underbar dag....  

Ovido - Quiz & Flashcards