mammatherese

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Therese Lindström - 25 december 2013 19:18

Barnen ligger i sina sängar och jag tittar på Rederiet en stund. Sen blir det och se på lite film med älsklingen <3
Idag har det varit en jobbig dag, då jag inte mår så bra, psykiskt. Har kännt mig små deprimerad ett tag :(
Trodde det skulle gå över när julen kom, då jag haft lite ångest inför den. Vill ju att den ska bli perfekt. Även 

om jag vet att den innerst inne blir bra oavsett VAD vi än gör, el hur många klappar barnen får. Men den största
anledningen till mitt mående är nog för att jag och Micke aldrig får någon egentid, ja förutom när barnen sover
som jag skrev förut. Men ska ev få lite hjälp här snart :) vad jag och älsklingen ska hitta på? Det vet jag inte, 
men ska ändå bli jätte skönt med egentid. Att bara få vara en stund. Det är faktiskt MIN tur nu <3 
GLAD för att denna dag är snart över, då det har varit tungt och tårarna fallit för kinden :( blir det inte bättre
får jag väl ringa VC och kanske börja äta antidepp tabletter. MEN det är sista utvägen, för jag vill INTE ta

tabletter. Hatar det :( 

Igår mådde jag illa efter fikat och resten av kvällen. Jag var rädd för att det kanske skulle varit magsjuka på gång :// 
men sov gott under natten och när jag vaknade mådde jag bra :) och har mått bra fram tills nu, för nu har illamående
smygit sig på! Hm undrar vad det kan vara? Hoppas det inte är magkatarr på gång. Har ju varit orolig och stressat en
del på senaste tiden. Eller är det magsjuka? el protest efter allt gott man stoppat i sig. Ja det återstå att se ^^ 

Nej ska ta och lägga mig i soffan en stund och vila lite. Sen blir det filmmys <3 godkväll

Av Therese Lindström - 25 december 2013 10:23

Godmorgon! Ingen som vill låna våra godingar en natt? <3 finns säkert ingen som kan/vill ställa upp. Men frågar ändå. Skulle vilja ha lite egentid med älsklingen. Vilket vi aldrig har förutom när barnen sover på kvällen. Men det är ju inte samma sak. Skulle vara skönt och bara vara Therese och Micke för en stund. Egentid behöver man ibland och det är något vi inte haft på jätte länge, sist var när Kevin var 7-8 månader. 

När jag var yngre så har jag passat många barn, och nu när man själv har barn är det nästan ingen som kan el vill låna barnen varken över en natt el över dagen ett par timmar :/ lite synd det där ^^ 

Även om det är två barn det handlar om så är dom ju inte jobbiga direkt :) men men. Kan ju inte direkt ställa barnen utanför någon och säga, nu får ni ställa upp och låna dom ... 

Jaha idag är det onsdag, inga planer för dagen! Men antar att det blir nog rätt lugnt. Lek och bus med barnen. Åka bort med återvinningen och äta julmat :) kanske ta en promenad med kidsen lite senare. 

Förresten måste bara berätta lite om gårdagen, barnen fick många julklappar och dom blev nöjda. Det blev både leksaker och kläder. Dock så är kläderna till Isabella försmå som barnens farmor köpte och byxorna Kevin fick på tok förstora. Men då har han fina byxor längre fram i tiden :) och jag fick en symaskin. Tusen tack älskling <3 :D 

Nej nu ska jag avrunda... 

Ovido - Quiz & Flashcards