mammatherese

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Therese Lindström - 5 december 2013 19:45

         

Det gör riktigt ont! Jag saknar er som fan <3 :´/  hatar att vi bor så långt ifrån varandra. 
Och inte kan träffas så ofta som jag önskar. Tänker på er varje dag! Och jag hoppas att vi
kan ses snart igen. Min underbara familj! Ni kommer alltid finnas i mitt hjärta. 
Det gör fruktansvärt ont att veta hur mycket man missat :/ 
Jag minns när syrrorna var små. Och nu är ni så stor <3 
Cecilia, Janica och Sabina, förlåt för att jag inte finns & kan hjälpa er. Förlåt för att 
jag inte kan vara den storasyrran ni önskar att ni hade :´/ 
Känner mig så dålig
Ni är ju mina älskade små syrror och jag kan inte finnas där.... 
Mammi, vi har inte alltid kommit överens och vi har inte alltid haft så bra kontakt. Men
det har blivit tusen gånger bättre. Tack! 

Jag älskar er, tills döden skiljer oss åt.... 
Puss och kram eran Therese

Av Therese Lindström - 5 december 2013 10:37

Det vräker ner snö! :( hoppas att det hinner lugna ner sig tills klockan 13.00 då jag och Isabella ska hämta Kevin på dagis. Just nu känner jag mig inte speciellt sugen på att gå ut. 

I morgon är det fredag och för oss innebär det att Kevin är ledig från dagis och vi kan sitta inne hela dagen och mysa! <3 det är lycka det. Ev få lite sovmorgon, slipper stressa iväg och vi slipper gå ut om det är dåligt väder :-) 

Ibland önskar jag att jag hade körkort. Speciellt när det är minusgrader, blåser, regnar el vräker ner snö. Men dum som man är så har man inte tagit sig i kragen och skaffat det :/ 

(Det sägs att det inte finns dåligt väder, bara dåliga kläder) och det ligger nog mycket i det. Skulle jag vara utrustad med bättre kläder så skulle det nog inte vara problem med att gå till dagis! 

Fast jag tänker på mina små också :/ visserligen sitter/ligger dom nerbäddad i vagnen. Men suffletten går inte så långt ner så det blåser rätt mycket på dom. Och det är ju inte så trevligt! :-/

Vi har ca 1km till och hem från dagis och det går vi 3gånger i veckan! Förra vintern var det - 20 grader. Ganska kallt. Och då skrev jag ett inlägg på Fb att just idag önskar jag att man hade körkort! Och då började alla skriva att det är inte så kul att sätta sig i en kall bil och det är dyrt att värma upp bilen för den "korta" biten :S uch blev riktigt sne. För ALLA som har körkort slipper iallafall att det blåser kalla vindar i ansiktet. Dom slipper bli dygnsura när det regnar. Och barnen slipper blåset i ansiktet.... Jag GÅR varje gång till dagis oavsett väder! Och det som stör mig mest är att det finns många som har körkort som egentligen skulle kunna gå till dagis dom med. För många har inte mycket längre än vad jag har :s jag tycker jag är grymt duktig iallafall som GÅR :) men med andra sidan har jag inget val.. Hehe. Fast skulle jag ha körkort så skulle ja inte ta bilen varje gång vi skulle till dagis! Bara OM vädret är dåligt eller om vi har försovit oss. För jag tycker det är SKÖNT att gå också.... 

Nä lägga Isabella och sen ta det lugnt en stund.. 


Ovido - Quiz & Flashcards