mammatherese

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Therese Lindström - 4 december 2013 19:34

Isabella blev godkänd  utav barnläkaren! :) han tyckte att vi hade en fin och duktig tjej. Det värmer & höra! Och gått upp i vikt hade hon också gjort. Sist vägde hon 7830g och nu väger hon 8540g! <3 

Tog upp lite funderingar jag hade kring Kevin och som alltid slutade det med att jag blev irriterad. Det känns som hon inte tar mig på allvar! Visserligen "lovade" S att hon skulle boka in Kevin hos en barnläkare i Januri. Men hon har lovat saker förr och det har inte hänt ett skit sen. Uch är så trött på Bvc :/ 

Får väl vänta och se. Händer det ingenting igen då ska jag söka hjälp på ett annat ställe! OM det visar sig att något är fel, då kommer jag trycka upp pappret in the face på dom! ^^ (ironisk) nej men blir bara så jävla less! 

Nu ska jag se på lyxfällan som börjar strax & sen sätta mig ner och skriva ett brev till mammi <3
Godkväll....

Av Therese Lindström - 4 december 2013 11:09

 
Mammas fina Kevin <3 jag älskar dig till månen & tillbaka. Jag har en känsla som säger att något inte är som det ska. Men VAD vet jag inte. Kommer kämpa och se till att det blir en utredning och visar det att det INTE är något, DÅ kan jag släppa alla tankar och min oro! Men innan det kan jag inte släppa min oro. 

Det är SÅ fruktansvärt jobbigt att se hur du väljer bort mer och mer när det gäller maten! :/ listan börjar bli lång! Sist vid vägde dig hade du inte gått ner något och det kändes skönt. Idag ska vi kolla vikten igen! Jag hoppas att du fortfarande inte gått ner något!

Önskar jag kunde få en förklaring på VARFÖR det är såhär. Allt det du tyckte om förut, det skjuter du bort när det läggs på tallriken! Ibland äter du några få köttbullar men många gånger smakar du inte ens :/

Har pratat med Bvc flera gånger och dom lovar mig hjälp. Men sen händer ingenting! Jag VILL att det görs en grundlig undersökning! Och är det INGET fel då är det kanske såhär du funkar. Och ÄR det något så bättre vi får hjälp! Jag kommer kolla upp vikten på dig idag mitt hjärta. Sen ska jag ringa ett samtal och se om jag kan få hjälp på ett annat ställe. För jag orkar inte mer löften från Bvc!

Jag vet att jag kanske kan verka som en hönsmamma. Men det är jag inte i grund och botten. Men klart man blir orolig för sitt barn som bara krånglar så med maten :/ jag gör INGEN stor grej när han inte vill äta. Men han känner nog ändå av min oro. Jag försöker att inte vara det, inför honom. Men det är något som borrat sig in i mitt huvud och det släpper INTE :/

Här kommer en lista på vad Kevin INTE äter, 

* Potatis (Inte hemma, men på dagis tydligen) 
* Korv
* Ost
* Mjölk
* Youghurt
* Bröd (bara knäckebröd)
* Frukt (om det inte är bananer, vattenmelon)
* Glass (Inget viktigt man behöver äta, men skriver det ändå)
* Makaroner
* Smör 
* Pålägg

Förut älskade han pannkakor, våfflor, korvstroganoff, fisk, pommes, kyckling tex. Men för det mesta skjuter han bara undan tallriken :-/ 

Många gånger när jag iaktagit honom så har jag sett tydligt att han är sugen. MEN sen tar det stopp! Som igår jag hade en ugnsform i ugnen med fisk. Jag såg hur han var där och tittade. Jag frågade ser det gott ut? Jaa säger han. Sen när det serveras på tallriken säger han nää och går iväg. Något gör att han inte kan/vill äta. Jag vet att barn är såhär i perioder men detta har pågått sen han föddes. Först var det krångel med ersättningen, sen vällingen och tillsist burkmaten. Det som är konstigt att han vissa dagar äter bra som igår åt han massor med potatis på dagis helt plötsligt. Sen hemma ingenting. Sen ibland inget på dagis och ibland hemma. Det går verkligen upp och ner... Och visst han kanske är så som person! Att han ibland bara inte har lust och äta. Men det som jag hakar upp mig på är att han visar att han vill äta egentligen, men sen blir han "besviken" och går ifrån bordet :-/ 

Som sagt kan älta detta hur länge som helst. Bästa är och söka hjälp! :) 

Nu ska jag avrunda här och fixa lite ..... 

Ha en bra dag!


 

Av Therese Lindström - 4 december 2013 09:03

Godmorgon bloggvärlden! För ett par dagar sedan fick vi hem ett papper från dagis, där dom ville att man skulle logga in på internet och kolla så att inkomsten man fyllt i förut stämmer el ändra om man har fått en ny inkomst. Och tur var väl det att vi kollade upp det för det stämmde inte alls! Så den som läst av våra papper som vi lämnde in förut måste ha skrivit in helt fel el blanda ihop våra papper. För ingenting stämde :-/ så vi fick gå in och ändra det. Fick tillbaka ett mejl nu i morse om att ändringen blivit godkänd! 

Imorse vaknade Kevin och var på dåligt humör :/ vet inte varför. För så vitt jag vet så har han sovit bra :-) kanske var han bara lite trött! Blev gladare när vi kom till dagis! Skönt det. Så jag kunde lämna honom utan tårar idag också. 

Isabella har vaknat, då hon sovit en stund ute i vagnen! Nu sitter hon och leker i gåstolen. Och jag bloggar en snabbis. Men ska strax plocka lite här hemma och sen kolla ut vad vi ska äta idag! Hm just nu står det helt stilla i huvudet :( 

I eftermiddag ska vi till Bvc, ser faktiskt fram i mot besöket där. Så himla nyfiken vad Isabella väger och längden såklart.Ska även som sagt kolla vikten på Kevin och längden om han tillåter. Han brukar inte gilla att bli mätt :s

Jahapp sotaren är här nu och kollar så allt är i sin ordning! *hoppas* det. Fast det brukar aldrig vara några problem.

Nä ska avrunda här.... Innan busfian tröttnar

Ovido - Quiz & Flashcards