mammatherese

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Therese Lindström - 6 juni 2012 14:45

Idag är det Sveriges nationdaldag, så idag är flaggan på topp! Och idag fyller världens bästa farfar år    Tänk vilken bra dag han föddes på?! Det är ju inte alla som har flaggan upphissad på sin födelsedag. Hehe!



 


När jag bodde själv, då höll jag på väldigt mycket med scrapbook, men sen när jag träffade Micke så svalnade intresset, så scrapooken hamnade åt sidan. Och det har blivit ännu mindre tid till det sen när vi fick Kevin. Men idag gick jag upp till vinden & rotade fram kartongen med alla pysselgrejer i. Har letat fram mina kunskaper och fantasi. Och har nu slängt ihop ett somrigt och fint kort till farfar =) Hoppas att han blir nöjd.


Sambon är ute i garaget & bygger en stor sandlåda till Kevin. Nu fattas snart bara en rutschekana (?) och leksaker till sandlådan. Sen har han fått sig en liten "lekpark" som då kommer bestå av gunga, sandlåda & rutschekana. Perfekt! När Kevin blivit äldre ska vi också införskaffa en liten studdsmatta. Men det får bli till nästa år =)


Kevin sovr som en stock. Han har sovit en stund nu. När han vaknar blir det och ge honom käk. Och sen åker finkläderna på


Ha en underbar dag! Kram från oss

Av Therese Lindström - 6 juni 2012 09:04

Idag är det ju röd dag och sambon är ledig (: känns lite konstigt, för man är ju van vid att han ska vara på jobbet ;) men det är riktigt gött att han är ledig. Jag klagar inte...

Idag ska jag städa i tvättstugan. Har sagt det i ett par dagar men inte kommit för mig och städa. Men nu finns det inga undanflykter ;) ska passa på & gå ner dit när Kevin sover. Tvättmaskinen har blivit så himla sunkig så nu är det dags. Kommer bli mycket roligare att gå ner och tvätta när det är rent och fint.

Kevin brukar alltid hålla sig inne i Tvrummet. Men nu drog han ut till hallen. Satt där i gåstolen & kollade rumt. Såg lite vilsen ut. Helt plötsligt började han le. Hörde att Micke kom ner för trappan ;) och då blev Kevin glad. Han blir alltid glad såfort han ser Micke :P

Micke gick ut i köket för och dricka och då följde självklart Kevin med ut till köket. Sen drog han ut till hallen igen, åkte till skohyllan och tog sin ena sko ;) busunge <3

Nej nu ska jag lägga Kevin och sen städa...

Ovido - Quiz & Flashcards