mammatherese

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Therese Lindström - 8 juni 2012 12:57

Yes, bebis boken kom idag    och den var jätte fin. Dock var det en sak som blev mindre bra. Men i det stora hela är jag nöjd. Det ska bli kul & klistra in foton och skriva i den. Kommer bli kul och ge honom boken när han ska flytta hem i från. Och sen blir det säkert kul för honom & läsa och kunna jämföra honom med sitt framtida barn ;) så som jag och Micke har gjort. Vi har läst och sedan jämfört oss med Kevin <3 kul och se hur mycket el hur lite som stämmer in :P

På tal om något annat ...

Kevins första semester gick till Finland. Vi åkte dit 24/3 och kom hem 1/4. Resan gick otroligt bra och Kevin skötte sig riktigt bra. I Finland hade vi det också väldigt bra. Men tyvärr gick veckan lite för fort :(

Jag & Micke har bestämt oss för att åka på en kortare resa under Mickes semester. Vi tänkte åka till Eskilstuna & gå på parken Zoo det tråkiga är att Kevin är så pass liten att han kommer inte minnas något av resan när han blir äldre och han har ju heller inte så mycket intresse för det här med djur och så. Men det ska ändå bli roligt att åka i väg. Att göra något tillsammans <3 och framför allt göra något för Kevin <3

Jag har tydligen besökt något Zoo i barndommen, men det är inget jag minns. Så jag kommer nog bli som ett barn på nytt när vi kommer dit & ska kolla på alla djur   haha. Kanske blir jag som kommer ha roligast...


 

Har läst på deras hemsida om priser och det var inte farligt dyrt! Och så har jag kollat på djuren som dom har. Så man har lite koll :) Fann ett djur som gjorde mig varm i hjärtat. Så otroligt söt.

"Sandkatten"


 


Jag älskar katter <3 det är mitt absoluta favoritdjur. Enda sen jag flyttade hem ifrån så har jag haft minst en katt som sprungt längst mina ben :) men gjorde mig av med dom två jag hade. Eller den ena katten, Bolt flyttade till ett underbart par. Och där vet jag att han fick det bra. Och den andra katten Wilda, försvann spårlöst :(




Av Therese Lindström - 8 juni 2012 11:53

Igår kväll efter att jag hade lagt Kevin så  gnällde till och från under en timme. Vilket han inte brukar göra så jag  tänkte för mig själv, det här bordar inte gott. Såg en bild framför mig att jag inte skulle få sova något i natt heller :(

När jag och Micke hade krypit ner i sängen och sagt godnatt och jag hade lagt mig till rätta och var precis på väg att somna så vaknade Kevin. Men jag behövde bara ge honom nappen & lägga honom till rätta. Sen somnade han om igen.

Vaknade vid 08.40 och det var alldeles tyst i rummet bredvid. Kevin har då sovit hela natten & sov fortfarande    så jag låg kvar i sängen & läste lite i boken jag håller på att läsa i medan jag vaknade till. Tyckte jag inte läste så länge, men när jag kollade klockan så såg jag att den var 09.30 och det var fortfarande tyst i rummet. Så jag klädde på mig kläder och gick på toa. Och då vaknar han.

Tack älskade lilla gullunge för att jag har fått sova i natt. Har legat och ladda upp massa energi och känner mig ovanligt pigg och glad. Det ända som felar är huvudvärken :( den har gjort sig påmind en bra stund och ville inte ge sig så jag fick ta en huvudvärk. Nu håller den på att försvinna....

Ska strax gå & hämta posten. Jag hoppas att "boken om mig" har kommit som min älskade lillasyster Helena har designat på internet :) Jag längtar så jag spricker. Ska bli så kul och få hem boken   fatta vilken underbar syster jag har? Jag nämnde för henne att böckerna som säljs på affären känns så tråkiga och att jag inte gillade någon speciell. Ja då går hon och designar en bok åt mig. Jag kan inte beskriva i ord hur lycklig och glad jag blev. Tusen tack. Ska bli så kul och få se den. Bara den kommer. Skulle vara perfekt om den kom idag, en perfekt fredags syssla.

Haha....

Nej hämta posten. Se om jag blir glad el besviken. Känslan säger mig att den inte har kommit idag heller. Hade en känsla igår att den faktiskt skulle ha kommit men hade fel. Efter att jag hämtat posten ska jag lägga Kevinbus <3 se om han vill sova en stund?!

Ovido - Quiz & Flashcards