mammatherese

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Therese Lindström - 2 juni 2012 20:34

En dag i tystnad...


Myspys med mitt storta hjärta. Det lilla hjärtat ligger & sover. Hoppaspå lite mer sömn i natt. Förra natten fick jag gå upp två gånger :( men det gör inte så mycket. Bara lite jobbigt ibland...


Får se vad vi ska hitta på i morgon? Hoppas att vädret är lite bättre än idag. Vill ju vara ute, utan att frysa ihjäl. Ja jag vet, "Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" ;) men som sagt är ju hellre ute när solen skiner och inte när det blåser satan...


På eftermiddagen hade jag sjukt tråkigt. Orkade inte sitta framför datorn eller Tven så jag gick igenom min garderob och vek den rena tvätten. Sen plockade jag ur diskmaskinen och småplockade lite i Tvrummet. Haha, jämnt när jag är uttråkadstädar jag (oftast iaf)


Nej vara social mot älsk

Av Therese Lindström - 2 juni 2012 09:51

Sitter redan nu & funderar lite på vad jag skulle vilja göra sen under tiden när Kevin går på dagis! Vi har sökt en dagisplats, men beskedet kommer inte fören i slutet av sommaren! OM det blir som vi önskar så blir det på hagabacken då det är gångavstånd från oss (: och han kommer gå 15timmar i veckan! I början kommer han att gå på dagis medan jag går hemma. För jag kommer bli utförsäkrad från FK och då kommer jag söka om tillfällig föräldrarpenning och då får man inte gå ut på praktik el söka jobb under tiden man har den där föräldrarpenningen (om jag får det godkänt) förhoppningsvis får ja tillbaka pengarna från FK igen och då kommer jag att se till att göra något. Tex söka jobb el plugga <3 Får jag tag på något, då kommer Kevin behöva längre dagistider..

Jag har många idéer på vad jag vill göra med mitt liv. Men jag ändrar mig hela tiden! Måste försöka bestämma mig för något & sattsa på just det. Troligen kommer jag iaf fixa något själv. Och inte gå via arbetsförnedringen. När jag gick där förut, för länge sen. Fick jag höra svart på vitt att jag är en dålig människa. Jaha, tack då. Nej den där förnedringsstället kan ta & stoppa upp något ... Mitt mål är och hitta något jag kan ägna mina dagar till. Och inte ta hjälp från arbetsförmedlingen! Kan bli tufft, men vill lyckas och visa dom att jag duger visst?! ...


Uch, är frusen! Det är kallt inne (17) och ute är det inte någon värme heller. Får nog dricka lite te. Så kanske jag blir varmare? (: sen ska jag göra något vettigt....

Av Therese Lindström - 2 juni 2012 09:00

    

Har letat ett bra tag efter en ny plånbok, utan resultat. Har inte hittat någon som faller mig i smaken. Och jag kan inte riktigt förklara för någon vad för plånbok jag vill ha heller. Måste nästan hitta den rätta för och kunna säga vad det jag har varit ute efter. Haha! Är rätt kräsen när det gäller plånböcker. Men nu har jag hittat en på tradera som jag har lagt ett bud på! Det är ingen som har lagt något bud än och den går ut om 3timmar så kanske finns det en chans att jag vinner denna (se bild ovan) OM inte så såg jag att det fanns flera likadana fast med en annan färg så då får jag prova lyckan på dem..


Visst är den snygg? (: rosa, mönster och lagom stor. Är trött på att jämnt och ständigt gå runt med en hel svart liten och tråkiga. Känner att jag vill "sticka ut lite" . Hoppas jag vinner just den här. För hur fin är inte den här? Otroligt "sommrig" . Känns helt rätt...




Ovido - Quiz & Flashcards