mammatherese

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Therese Lindström - 28 juni 2012 15:45

    


Att ta kort på prinsen är inte det lättaste, för han har upptäckt att kameran verkar vara en rolig leksak så han försöker att ta den till varje pris ;) tänkte ta en seriös bild på oss tillsammans men det blev massa skratt och bus. Fast den här bilden blev väldigt fin ändå <3 är nöjd!

Prinsen ligger & sover sen två timmar tillbaka. Lade en riktigt trött herre! Jag och Micke har nyss tittat på programmet ullared, i brist på annat. Micke fortsätter och glo på tv och jag hamnade här framför datorn en stund. Ska strax stänga av och plocka undan leksaker och snygga till i köket. För om en stund ska två trötta föräldrar krypa ner i sängen. Jag ska läsa lite i boken jag håller på att läsa i som heter, innan jag dör. Jag har läst den två gånger förut. Men det är en bok man kan läsa om och om igen! Den är jätte bra men hemskt sorglig.

 

Handling: Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli  tillsammans med en kille.


Nej nu avrundar jag nog för idag. Godnatt, sov gott alla fina människor   


Av Therese Lindström - 28 juni 2012 13:34

Krämen jag gjorde härom dagen som jag tyckte inte blev så jätte bra tog slut i ett naffs. Kevin tyckte den smakade bra. Frågade även vad Micke tyckte? och han tyckte också den blev helt okej och skulle kunna tänka sig att äta den. Då var det väl jag som hade dålig smak ;)


Gjorde nyss en ny kräm med smak av hallon/mango! Har inte provsmakat den än, men ska göra det om en stund. Men tror att den kommer bli jätte god :)  


Nu har nog krämen svalnat lite så jag och prinsen ska ta oss ett smakprov! :) sen blir det och fortsätta leka. Om en timme ska jag göra mat. Färskpotatis och kött blir det idag!


Fredag i morgon & det är underbart. Då kommer ev Mia hit (Kevins mormor) även om vi träffades sist på midsommar så saknar vi henne massor



 

Av Therese Lindström - 28 juni 2012 11:05

Ett stort grattis på födelsedagen älskade lilla stora syster. Som idag fyller 20år. Jag hoppas att du får en bra dag där borta i Norge. När du kommer hem väntar en present. Vad det kan vara? Det får du se ;) du kommer bli glad. Önskar du vore hemma så man kunde ge dig en bamse kram som du är värd. Vart har tiden tagit vägen? Minns det som om det vore igår, då du vinglade runt på dina rangliga ben och "emma toffsar" skulle du alltid ha. Nu är du plötsligt 20år och vuxen. Jag älskar dig och grattis igen. Världens bästa syster och vän <3 



 







Jag gillar inte att klaga. Jag är hellre glad och positiv inställd, för då blir livet roligare. Men ibland måste man få klaga. Och idag är det en sådan dag. Det är så deprimerande, vill ju ha strålande solsken & värme! I morse var solen framme, skuttade snabbt som ögat i min klänning redo för att strax gå ut. Men innan vi var klara med morgonens bestyr var solen redan borta. Det ser nu ut som att det skulle kunna bli regn :(  jag är så trött på allt regn och att det är kallt. Var inte såhär jag hade föreställt min sommar. Jag vet att vi bara är i juni månad och att det hinner vända. Men tänk om det aldrig mer bli varmt. Tänker tillbaka på förra sommaren då det varm varmt. Snälla sol kom tillbaka NU.

När jag ändå är igång med mitt klagande så har jag ont i ben och lår. Vet inte varför? och fryser gör jag också. Hoppas inte på feber. För precis såhär brukar ja må när febern hälsar på! ^^

Nej nu ska jag sluta klaga, gå en vända till postlådan och sen fam med ett leende så blir allting så bra!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards