mammatherese

Alla inlägg den 13 juni 2012

Hmm

Av Therese Lindström - 13 juni 2012 18:14

När jag loggade in på min blogg hade jag fått en kommentar, av en som inte vågade skriva sitt namn! Fan vad fegt & inte våga stå för vad man skriver. (Sandlåde nivå) Har mina aningar om vem som skrev denna kommentar. Och jag säger bara en sak: Lämna mig i fred, tack. Och om det inte är den jag tror det är så lägg dig inte i mitt liv. Har du inget vättigare att skriva. Så skriv inget ...

Har nyss gett Kevin gröt och uj vad han käkade (: var nog riktigt sugen skulle jag kunna tro. Nu ska jag ta upp honom så han får pyjamas på sig. Sen ska jag hoppa in i duschen, vilket jag vet att "lilleman" kommer bli sur över. Men jag är i behov av en dusch.

Micke är ute och fixar på gården med grannen, gick inte ihop med mina planer idag. Men så kan det vara ;) när han kommer in och Kevin sover så ska vi fixa bilder som han lovat :D ...

Av Therese Lindström - 13 juni 2012 14:27

Idag blir det en maträtt som vi inte har ätit på herrans många månader ;) En rätt som fallit bort helt enkelt. Nämligen, Ris, currysås och kyckling. Den gammla godingen! Måste börja få in det på "matschemat" för det är så otroligt gott. Nog för att min sås brukar smaka papper el något, men ändå. Måste försöka höra med någon som gör en god sås. För hur kul är det och käka sås som smakar papper. Haha ;)

Lite senare idag ska jag & Micke fixa över bilderna från hårddisken till den här datorn! Något jag ser fram i mot väldigt mycket <3 Ujuj vad mycket bilder jag kommer att ha som jag ska slänga in här & på fejan.

Annars händer det nog inte så mycket mer idag. Det blir väl det gamla vanliga. Ta det lugnt och se på Tv när Kevin sover (: och sen blir det krypa ner i sängen & läsa. Sen är den här dagen över :D

Snart helg igen. Fan vad underbart! Den här veckan har gått ganska fort och det är jag glad för... Nej lär fixa lite innan Kevin vaknar och sambon kommer hem....

Av Therese Lindström - 13 juni 2012 11:20

Eftersom Kevin strular med maten & det känns som vi har provat det mesta (ja jag vet att det finns säkert närmare 1000 saker till att prova) men mina idéer börjar ta slut nu ;)

Så nu har jag bestämt mig för att börja anteckna exakt vad, hur och när Kevin äter. För då har vi det svart på vitt! (: Om han äter bra en dag, då är det bara och läsa om vad han har ätit och försöka fortsätta med det följande dagarna. Blir det inte bättre? så är det bara och inse att Kevin är inne i en "äta dålig period" . Då får man försöka och inte göra så stor sak av det. Bara gilla läget så kanske det blir bättre med tiden...

Jag tycker det är väldigt jobbigt att Kevin krånglar med maten. Vill ju att mitt barn ska lämna bordet med en fylld mage och inte tvärtom. Humöret och energin är ju inte den bästa :( men vem orkar vara glad och leka när magen kurrar?! :-(

Som sagt vad, vill bara mitt barn det bästa. Får väl se om vi inte kan få en rätsida snart på problemen. Men som Bvc säger så kan det krånglas med maten framåt mot 1års ålder :(

Nähe nu ska jag springa ut och hämta posten och sen fixa med en sak. Sen får vi se vad vi ska hitta på resten av dagen?! =)

Ovido - Quiz & Flashcards