mammatherese

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Therese Lindström - 14 juni 2012 18:20

Jag är en riktigt gottegris. Jag älskar allt som är onyttigt, kvittar om det är godis, fikabröd eller chips. Allt sådant som inte kroppen behöver egentligen. Jag ÄR en riktig godisnarkoman! Jag behöver godis, lika mycket som en alkoholist behöver alkohol. Så illa är det, och det är inget jag kan förneka. Jag vill komma ur mitt missbruk, för det är inte bra för varken plånboken, tänderna eller magen. Men seriöst har fruktansvärt svårt för och låta bli. Jag har försökt säkert 1miljon gånger & lägga ner med skiten. Men det håller bara max 2veckor, sen står jag där vid godishyllan och dregglar...

Någon gång kanske jag lyckas. Men frågan är bara när.

Jag hittar udanflykter hela tiden, bara för och få äta godis. (Jag har mens, har en dålig dag, när jag var gravid då var det en ursäkt) och det fylls bara på. Idag när jag och sambon drog till Ica för & handla så vad följde med då? Jo chips, cola, dipp, kakao (så jag kan baka) grädde ...

Pinsamt men sant
...

Aja, thats me. Nu ska jag pussa på sonen och sen krypa ner i soffan...

Av Therese Lindström - 14 juni 2012 10:26

När jag vaknade i morse, så såg jag att jag hade fått ett sms på telefon. Det var från "posten" . Det stod att paketet är nu inlämnat på posten & är nu påväg till mig. Och att det var från barnensbokklubb. Bokklubben som vi är med i. Jag blev verkligen förvånad, då sista beställning/avbeställning på månadens bok inte har gått ut. Man ska ha bestämt sig innan 3e juli. 1månad kvar alltså. Gick in på deras hemsida nyss & kollade om jag kunde bli klokare, samt även mejlen men det står inget som får mig klokare. Så nu sitter jag här totalt nollställd. Ska bli spännande & se vad det är för bok som kommer?! :O hade dock inte tänkt beställa denna månads bok. För den var inte så intressant. Men nu blir det väl ett köp iaf. Orkar inte hålla på att krångla och skicka tillbaka. Hm, skumt är det iaf. Kanske blivit någon miss någonstans.

I natt har Kevin krånglat, bara en sådär 3gånger. Så idag kan jag säga att jag inte är super pigg direkt. Får hoppas det blir bättre med sömn i natt, vilket skulle behövas. Även om det är piss jobbigt att behöva avbryta sömnen så är det värt det ändå. För jag älskar livet som mamma och jag älskar min son jätte mycket <3 så om nätterna blir rubbade någon gång då och då så gör det ingenting! ^^

Det gick inte riktigt som vi tänkt med och fixa med bilderna igår. Så vi får snällt vänta på proffshjälp av "systers" gubbe (: fick inte till det själva, vilket var synd. För annars hade jag suttit och fixa med korten och skicka in ett par på framkallning. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Jaha, inga planer för dagen idag heller. Tar allt som det kommer. Något ska vi väl hitta på?! =) kanske gå ut en stund sen när Kevin har vaknat & leka i sandlådan och så gunga lite?! Sen kanske det blir en kortare promenad. Orkar inte sitta inne :P

Nej nu ska jag dra

Ovido - Quiz & Flashcards