mammatherese

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Therese Lindström - 21 juni 2012 14:09

Bollen är på rullning. Och ingen vet hur länge den kommer att rulla eller vart den stannar! Men det får tiden utvisa. Jag hoppas att det kommer leda till något bra. Men hoppet är ju det sista som lämnar en.

Pratade med en underbar kvinna härom dagen på försäkringskassan. Och det kändes faktiskt som att hon verkligen förstod mig, vilket ingen annan har gjort förut. Jag hoppas att hon håller det hon lovade och att jag till hösten kanske kan få gå ut på praktik. Har dock svårt för och lita på människor men ska ge henne en chans. Vill verkligen inte bli bollad fram och tillbaka igen bara för ingen har ork att lyssna!

Jag vill fixa en praktikplats, har några idér om vart och jag hoppas att det i framtiden ska leda till ett fast jobb :) För jag vill verkligen tjäna pengar & dra mitt strå till stacken! Som det är nu så betalar jag maten & mina räkningar. Resten av det få pengar som blir kvar går till nöjen. Vill liksom kunna hjälpa Micke & betala lite mer här hemma.. Är ju inte gratis och bo i hus ;) 

Så till hösten är tanken den att Kevin ska börja på dagis & jag ska på möte med försäkringskassan och arbetsföredlingen! Säger inget mer än jag hoppas på att få hjälp. Men får väl se?!




 







Nu ska jag kika lite i frysen och skafferiet vad vi har för ätbart kvar & sen om en stund ska jag fixa lite käk :) För när sambon kommer hem från jobbet ska vi bara käka lite snabbt & sen packa oss ut i bilen & åka till Örebro. Vi ska bland annat in på biltema, willys och Ikea! ^^ 

Imorgon är det midsommar <3 Hur ska ni fira denna högtid? OM ni firar den vill säga. Kanske inte alla som gör det?! Själv ska jag och pojkarna (Micke och Kevin) åka till Rundberget, hem till Mia och Stefan. Där vi blir bjudna på lite god mat. Ska bli riktigt roligt & träffas igen! Och Mia som inte har träffat Kevin på länge <3 

När vi kommer hem så blir det lite jordgubbar med glass el grädde :) sen blir det någon öl/cider.
Ha en underbar dag i morgon! =) Det ska vi ha...

Av Therese Lindström - 21 juni 2012 09:59

Nu har jag bestämt mig för att den 1/8-2012 ska jag börja äta efter LCHF diet. Mitt mål är att gå ner 10-12kg :) och att midjemåttet ska minskas en aning!

För inte så länge sen så gick jag 40mins promenader, drack 2liter vatten om dagen, undvek godis och käkade sallader. Kände mig nöjd till en början men sen hände något & jag lade det hela åt sidan. Vilket inte kändes bra.

Den här gången tänker jag inte börja huxflux, för det verkar vara då det bara skiter sig med allt. Så nu tänkte jag prova att sätta ett datum och sen planera lite inför den kommande tiden tills det är dags och köra samt även under tiden jag ska hålla på med LCHF.

När jag sen har lyckats gått ner i vikt och tappat en del runt midjan & jag känner mig nöjd. Då tänker jag banne mig hålla magen i trimm ;) Kommer bara tillåta mig själv att bli en "tjockis" när vi väl bestämer oss för och skaffa 2an (alltså en bebis till) det är det ända undantaget.

Jag kommer att äta godis, fikabröd ect fram tills 1/8 sen är det slut med det :) sen blir godiset utbytt mot frukt och grönsaker   om det är kalas då kanske man unnar sig en liten tårtbit el en bulle. Men helst inte. Det är iaf som jag tänker & känner nu. Sen vet jag inte hur det blir när jag väl börjar..

Jag kanske kommer fortsätta unna mig något gott tex endast helgerna, det vet man inte. Men maten kommer iaf bli utbytt mot det sundare.

Ska kolla på bibblan efter böcker om LCHF och läsa på lite sen...

Nej nu ska jag ta mig ann om sonen <3











Ovido - Quiz & Flashcards