mammatherese

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Therese Lindström - 5 oktober 2013 17:02

Just nu önskar jag att vi hade en bastu eller badtunna. Hur underbart hade inte det varit? Får väl istället krypa ner under täcket och drömma mig bort! Ikväll blir det lite musselsoppa :) så galet gott. Har ni ätit musslor någon gång?

Blir tokig på dessa hormoner ärligt talat :/ ska det fortsätta såhär kommer jag bli värsta fettot. Nej jag är inte gravid. Men har för en tid sen satt in en P-stav och hormonerna hoppar och far. Är konstant sugen på något hela tiden. Det kan vara allt från mat, apelsinjuice till godis. Det känns som jag bara hinner lämna matbordet för att sedan gå och leta i skafferiet efter något annat att äta. Jävla hormoner att ställa till det ^^ Jag försöker att motstå, klarar jag det just då jag tänkt ta något så kommer det senare och tillslut blir begäret så starkt att jag inte kan stå i mot. 

Måste nog bli lite bestämd och försöka byta ut läsken mot vattnet och godiset till frukt. För annars vet jag inte hur det kommer sluta :p 

Nä Kevin ska få se på lite film :) och jag ska passa på att plocka lite. 

Ha en underbar kväll....


Av Therese Lindström - 5 oktober 2013 11:12

Godmorgon! Dystert väder idag :/ men vad gör det när man kan sitta inne och mysa med sina två underbara barn! :) Vädret utanför ska inte förstöra min dag inte! Nä kommer bli en fin, fin lördag hos oss! <3

Just idag saknar jag min familj i Finland extra mycket :´/ jag hatar att vi bor så långt i från varandra. Tänk om vi bodde närmare, iallafall bara ett par mil ifrån då skulle man kunna träffas lite oftare än vad vi gör nu. Nu träffas vi bara 1gång på två år ^^ det är så otroligt orättvist när man vet de som träffar sin mamma varje dag! Fast jag ska väl inte klaga, för det finns dom som inte ens har sin mamma kvar i livet <3 och det är ännu mer orättvist. Men det gör ändå riktigt ont :´/ och det FÅR jag faktiskt tycka! 

Att inte kunna träffa sin mamma för att hon bor så långt bort är en saknad. Som kan vara piss jobbig! Speciellt när man är liten och inte förstår varför det har blivit såhär. 

Att ha förlorat sin mamma och aldrig kommer kunna träffa henne är också en saknad. Och ett helvete

Jaja livet är inte lätt att förstå sig på alla gånger. Men man får göra så bra som möjligt :)

Nu vill Kevin läsa böcker så jag ska ägna honom lite tid :) när lilla gumman vaknat ska jag göra mat åt henne. Potatis och morötter. En favorit rätt hos fröken! 



Ovido - Quiz & Flashcards