mammatherese

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Therese Lindström - 25 oktober 2013 10:03

Statistik för namnet Isabelle i Sverige


 Antal bärare 12705 

Statistik för namnet Isabella i Sverige


 Antal bärare 12481 

 


Det är tydligen inte så stor skillnad på dessa två namn. Då det "bara" skiljer 224 personer under namnet Isabelle. Undrar om inte namnet Isabelle är det namn som kom till först och sen har någon kommit på att det vore fint att döpa sin dotter till Isabella?! 

För jag vet inte hur mycket gånger jag har fått rätta folk att min dotter heter Isabella och inte Isabelle! Och samma sak är det att jag vet INGEN som heter Isabella. För alla jag vet heter Isabelle ^^ 

Som i onsdags när jag och Isabella var på BVC då kom det fram en flicka, runt 3-4år och tittade lite på Isabella för hon älskar bebisar :) och innan vi skiljdes oss åt fick jag veta att hon hette Isabelle. 

Ingen big deal men tycker bara det är lite märkligt att båda namnen har nästan lika många bärare, men ändå tar alla förgivet att min flicka också heter Isabelle. 

 
Isabella 


Nä nu ska jag göra något vettigt innan fröken vaknar. 

Ha en underbar dag

Ovido - Quiz & Flashcards