mammatherese

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Therese Lindström - 9 oktober 2013 11:03

 

 

Kevin & Isabella, jag älskar er fruktansvärt mycket <3 Vad skulle jag göra utan er? Ni är ljuset i mitt liv. 
Ni är det bästa som hänt mig! Jag kommer alltid finnas vid er sida och kommer alltid att ställa upp på er. 
Ni kommer nog aldrig kunna förstå hur lycklig mamma jag är till er..... 

Älskade barn, mitt allt <3 


Har precis skrivit ett litet brev, som ska läggas på brevlådan när jag och Isabella ska gå och hämta Kevin! Detta brev är till en vän, jag bryr mig om som har det svårt. Så jag vill gärna visa att jag finns för henne :)

Nä plocka ihop lite saker & sen knalla bort till dagis! Stor kram på er  



Av Therese Lindström - 9 oktober 2013 09:05

Att ha barn är inte alltid en dans på röda rosor (el vad är det man säger) just nu är vi inne i en jobbig period. Men vi tar väl oss igenom det också. Även om det kanske tar lite tid. 

Kevin krånglar med maten, äter inte mycket alls om dagarna och han vaknar även tidigare än vad han behöver under dagis dagarna så humöret är i bott. Han är grinig hela tiden och har inge tålamod för något. 

Isabella vaknar vid 03.30-05.00 någonstans där och vill ha käk. Och som jag har skrivit så är det rätt jobbigt att hon alltid måste vakna så nära på innan min klocka ringer. 

Och mitt järnvärde är inte alls bra så jag är ständigt trött hela tiden och humöret är inte toppen direkt hos mig heller. Så ja det är rätt jobbigt hos oss just nu :/ 

Men jag har börjat tagit järntabletter nu och denna gång ska jag inte fuska. Nu ska järnvärdet höjas och jag ska bli pigg och glad som jag var innan det sjönk. 

Blir jag på bättre humör, blir nog barnen det också. Eller framför allt Kevin :)

Tänkte ta en lite powernap med Isabella idag igen, det hade verkligen varit skönt men tösen somnade i vagnen på väg hem från dagis och är nu super pigg :) så det blir ingen sömn för mig tyvärr. Men med andra sidan är det rätt bra ändå, för jag har lite att stå i. 

Tvätten har jag vikt. Nu ska den bara läggas i skåp och lådor. Och diskmaskinen hann jag tömma och fylla. Ska försöka plocka lite och sen sätta ut lite bebis kläder på tradera el fejan. Får se vad det blir ^^ kanske tjäna några extra kronor är aldrig fel... 

Men först ska jag mata i tösen lite mer käk och sen glo lite på rederiet och bara mysa med Isabella <3 

Ha en underbar dag...

Ps. Älskade barn, jag älskar er otroligt mycket. Ni är det bästa som hänt mig. Ångrar inte er en sekund. 
Men snälla ge mamma lite mer sömn så blir jag snart piggare och gladare mamma :D

   

Fick en bild på Kevin som bebis härom dagen av Ida. Så fin han är min lilla Kevin! 
En bild på mig med luggen uppsatt, den stod åt alla håll och kanter härom dagen. Vet inte om jag passar utan lugg. Har alltid fått höra att jag har så "hög panna" :s 


Ovido - Quiz & Flashcards