mammatherese

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Therese Lindström - 11 oktober 2013 19:59

 

Morgonen började riktigt bra! Pratade med Niina på chatten på facebook & hon berättade att hon hade fått NA tidningen :) så då var jag tvungen att kolla om vi också hade fått det :) och det hade vi! :D

Undrar varför vi hade fått ett gratis ex av den? Kanske för att locka fler folk att prenumerera på tidningen. Hade gärna gjort det om ekonomin hade tillåtit det.  

Farmor & farfar prenumererade på den här tidningen förut och jämnt när jag var hos dom så läste jag alltid tidningen. För jag tycker det är intressant och se vad som händer runt om i världen och framför allt i vårt län. Sen är det lite annonser som också är intressant. 

Annars har det väl inte hänt så mycket. Har dammsugit, tvättat golv (dock bara i köket) men dom andra rummen var inte så skitiga, fixat god fredags mat, lekt med Kevin, tittat på Tv, lekt & pysslat om Isabella :) 

När vi hade ätit så fick Micke ta Isabella en stund och då passade jag och Kevin på att duscha tillsammans! :) i vanligt fall brukar Kevin vara riktigt glad och tjoa. Men inte idag, men han var riktigt trött! 

När vi kom ner från duschen fick Kevin se på sin favorit film (Cars) och jag nattade tösabiten <3 när hon somnat började jag plocka undan leksaker, tvättade av köksbordet och Kevins matstol (som from i morgon kommer vara Isabellas. Kevin ska få en annan stol) sen gick jag lös på köksluckorna och skrubbade rent dom (förstår inte hur dom kan bli så skitiga) och sen tvättade jag rent micron. 

Snart blir det och se en film med älsklingen med lite tända ljus och bara koppla av innan man ska sova! Även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket så har dagen ändå varit väldigt bra =)) 

 

Fick något ryck från ingenstans och skrev ett litet kärleks brev till min fina Micke! <3 jag brukar tala om för honom att jag älskar honom och att jag är glad som har honom. Men nu ville jag överraska med ett brev och förklarade lite mer djupare vad jag verkligen kände för honom. Han blev nog både paff men också glad =)

Om 39dagar "firar" vi 3år tillsammans :) tänk att han har stått ut med mig så länge :O jag som inte alltid är så lätt att leva med :p (morgon humör ibland, envis (både för och nackdelar) har mina tokiga idéer. Haha. Och ibland blir jag sur för små saker fast det inte är meningen. Hihi. Och ändå har han stannat kvar :P

 

Mammas lilla Isabella fick ha jeans dagen till ära. Eftersom jag själv aldrig har jeans (men ska köpa när jag gått ner lite i vikt) Så blir det aldrig att jag sätter på barnen det heller, stort sätt. Visst det händer, men inte ofta) klär dom som jag klär mig själv. Mjukisbyxor och en bekväm tröja ;) 


 

Mina älskade barn! <3 det är verkligen inte lätt att ta kort på Kevin. För han är inne i en ålder då han hatar att vara med på kort. Så antingen får man fjäska som tusan ;) haha eller smyg ta kort ^^ så där av är det inte så jätte mycket bilder på Kevin här.... Jag hoppas det går över och att han vill vara med på kort snart =) 

Nähe nu ska jag krypa ner i soffan och bara slappa! Godkväll. Jag hoppas att ni haft en bra dag!! 

 



Ovido - Quiz & Flashcards