mammatherese

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Therese Lindström - 17 oktober 2013 11:34

Kevin är en rutin kille som inte gillar vissa förändringar. Precis som jag och jag har ju mitt handikapp som gör det. Så jag har börjat fundera lite på om Kevin kanske kanske också har någon diagnos! Vilket jag inte hoppas, för jag har haft det riktigt tufft och fått kämpa mycket. Att jag har mitt handikapp har sina fördelar också. Även om dom inte är många. 

Skulle det visa sig att Kevin har någon diagnos så fördelen är att jag kommer kunna hjälpa honom och kan förstå honom bättre än om jag själv inte skulle haft mitt. 

Hur som helst Kevin har blivit väldigt orolig och ledsen när det blivit någon förändring el om vi gjort något som han inte räknat med. När Kevin kommer till dagis på morgonen brukar han sätta sig och leka. Efter ett tag så brukar dom samlas och äta lite frukt i en ring på golvet. Och då har han blivit ledsen :/ för han var troligen inte beredd på det. 

När vi ska göra något speciellt brukar jag berätta det lite innan och förbereda på honom på det. Och jag brukar kunna upprepa det en gång extra för att påminna honom och då brukar vi kunna göra det vi nu ska göra utan problem. Härom dagen bestämde jag och Marie att vi skulle ses igår och jag hade glömt bort och tala om det för Kevin i tid så igår när vi sen kom till Marie och hennes dotter så blev han jätte ledsen! Antagligen för att jag inte hade förberett honom på det. Och det kom så hastigt och lustigt ^^ 

Så idag när jag ska hämta Kevin från dagis så ska jag prata med personalen där om att dom kanske kan berätta lite i förväg vad som ska hända för Kevin så han är medveten om det. För här hemma är jag noga med att berätta varje dag vad som kommer att hända. Och då funkar han toppen! Men som sagt berättar jag inte blir det tokigt :(

Mammas lilla prins <3 

 

Jag ska kämpa för dig och jag ska se till att du får ett så himla bra liv som möjligt! Jag älskar dig till månen & tillbaka. Du är världens duktigaste, finaste och underbaraste pojke på denna jord <3 Kommer alltid finnas och stötta dig....

Klockan är 12.00 Ska kolla lite på Rederiet, det har ju kommit ut nya avsnitt :) sen fixa i ordning Isabella och knalla bort till dagis och hämta Kevin. När vi kommer hem blir det och käka (spagetti och köttfärssås) och sen blir det lite lek, bus och gos! <3 vid 16.30 kommer Mickepick hem. Ja sen rullar det på med lite lek med barnen och sen lägga dom. Jag och älsklingen ska se på Tv och sen är det sängen för oss också. 

I morgon är det fredag, för er som missat det ;) och med det säger vi, UNDERBART..... 

Nä Rederiet var det jag :P 

Ovido - Quiz & Flashcards