mammatherese

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Therese Lindström - 8 oktober 2013 18:33

 
2timmar sömn blev det för oss istället för att åka på babycafé :) var super skönt och få sova lite. Det behövdes verkligen. Även om jag inte sov sådär super bra, så var det ändå skönt och blunda en stund! Vi vaknade vid 11.00, gick ner och käkade lite. Isabella fick en rejäl måltid :) efter det bytte jag blöjan och sen gjorde jag mig i ordning. 

Knallade bort till dagis. Kevin låg i vagnen ute och sov! Var en riktigt trött kille som knappt ville vakna ^^ när vi kom hem fick han se lite på film och jag plockade lite i köket. Och sen gjorde jag i ordning lite mat till Kevin. Hamburgare och makaroner fick han. Han åt en hamburgare och sen ville han inte ha något mer. Vilket jag misstänkte. Han är inne i en mat krångel period. Äter knappt ingenting! *suck* 

Sen blev det lite gos med Isabella innan jag lade henne för att sova lite middag! <3 passade på att göra mat, igen. Denna gång blev det wok.. Gott! 

Barnen ligger och sover. Och älsklingen är ute i garaget =) Jag ska mysa ner mig under täcket och äta chili nötter och se lite på rederiet. Sen blir det nog sängen för min del. Fruktansvärt trött... 

 

Mammas lilla busunge! 


Av Therese Lindström - 8 oktober 2013 08:26

Jag måste få klaga ur mig lite. För en tid sedan fick jag sova hela nätterna, och då hade jag självklart mer ork om dagarna. Men nu på senaste tiden har Isabella börjat vakna runt 04.00-05.00 på morgonen och vill äta. Och det är så frustrerande för på (dagis dagarna, det vill säga tis-tors) så ringer klockan 05.40, hinner stort sätt bara somna om så är det dags att gå upp och då är man mer död än levande. De dagar vi är lediga så brukar Kevin vakna 06.30-07.00 och då hinner man ju sova lite längre, men blir ändå inte tillräckligt med sömn. Förstår inte varför inte Isabella kan vakna tidigare på natten så man hinner sova lite mer?! Om hon nu måste vakna :p 

Jag ska försöka öka hennes mängd med mat och försöka få i henne lite hemma gjord mat också. Men jag vet inte, hon verkar inte så jätte intresserad av att äta den. Men hur som helst prova öka mängden på maten iallafall ska jag testa. 

För jag måste få sova lite mer om nätterna. Kroppen sa ju ifrån för ett par dagar sen då jag fick feber. Det är ett tecken att kroppen behöver MER sömn antar jag ^^ 

Skulle egentligen ha åkt till baby café idag men tyvärr pallade jag inte med det :( så jag ska ta min lilla flicka och se om vi kanske kan sova en timme eller två. OM det inte blir någon sömn för min del så är det skönt och vila sig bara! 

I kväll funderar jag på att lägga mig tidigare, typ runt 19-20. Men som vanligt så hamnar jag väl inte i sängen fören 21-22. För jag "ska bara" (är som alfons åberg) haha. 

Och till helgen SKA jag säga åt mig på skarpen och sova ut på morgonen eller sova på dagen! 

Nog om mitt gnäll om sömnen. Det finns de som har det värre så jag ska väl inte klaga! Men men .... 

Kevin är hur som helst på dagis, lämnade en nöjd och glad kille där idag! Tror han saknat dagiset ;) på eftermiddagen blir det en massa gos med honom när han kommer hem och så lite lek... 

Nä ska se om lillfisen vill sova med mig?! 

Ovido - Quiz & Flashcards