mammatherese

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Therese Lindström - 28 oktober 2013 16:05

Uttråkad. Men snart borde tösen vakna & då ska jag dammsuga. Och sen fixa lite med tvätten, om barnen tillåter ^^ funderar på att klippa (läs raka) Kevin och sen ställa honom i duschen :) men har inte bestämt mig än. Det beror på vad klockan är när jag färdig med det andra! 

 
Nä lär kolla till potatisen, som borde vara klar! Sen är det bara och steka korv. Sen är älsklingens mat klar :) han kommer bli överlycklig... 

Ha det gott..

Av Therese Lindström - 28 oktober 2013 10:23

Isabella vaknade vid 04.30 och ville äta. Efter det somnade hon om :) själv hade jag problem med att somna om, vilket jag aldrig brukar ha problem med annars. Vid 05.30 ringde älsklingens väckarklocka och då vaknade Kevin. Kan säga att jag var helt död. Att Kevin vaknade berodde på att blöjan läckt igenom. Bytte blöja och bytte pyjamas byxor. Kollade i sängen men det var konstigt nog inte blött där. Stoppade om honom och han somnade efter 10min :-) jag försökte somna om, då jag var riktigt trött. Men halv slumrade fram till 8.00 Då vaknade först Isabella och sen Kevin. 

Vid 9.15-9.30 ringde älsklingen. Blev lite förvånad när jag såg att han ringde. För han brukar aldrig ringa från jobbet. Han berättade att Brian, vår grannen hade ringt honom (grannen har ej mitt nr) och ville bara meddela att det stod älgar vid skogskanten, närheten av vårt hus. Så att vi inte skulle bli rädda om vi skulle gå ut ^^ för älsklingen fick för sig att det var dagis idag. Kan inte låta bli att skratta lite ;-) grannen har varnat oss för att vi haft grävlingar på gården under natten också. Så jag har koll innan jag släpper ut Kevin. Jätte gulligt av dom, men lite kul är det .. 

Jaha undrar vad man ska hitta på idag? Kanske skulle lägga in dom rentvättade kläderna som jag vek igår i skåp och lådor. Och sen dammsuga som aldrig blev av. Sen blir det nog bara en massa lek & gos med barnen <3 

Tyvärr kommer inte älsklingen hem efter jobbet då han ska jobba över. Får se när han kommer hem sen?! =) ska iallafall "fjäska" lite för honom och laga hans favorit rätt så blir han nog glad :-)

Förresten, solen är framme idag. Och det är inte så kallt ute så kanske skulle vi passa på att gå en promenad. Kanske blir ner mot Ica, eller bara gå runt lite vid kvarteret :-)) frisk luft behöver både jag och mina små troll <3 

Nä avrundar här för denna gång. Kanske slänger in ett inlägg senare el så.... 

   

Mina troll, mina älsklingar, mitt allt <3

Ovido - Quiz & Flashcards