mammatherese

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Barnvakt?!

Av Therese Lindström - 25 december 2013 10:23

Godmorgon! Ingen som vill låna våra godingar en natt? <3 finns säkert ingen som kan/vill ställa upp. Men frågar ändå. Skulle vilja ha lite egentid med älsklingen. Vilket vi aldrig har förutom när barnen sover på kvällen. Men det är ju inte samma sak. Skulle vara skönt och bara vara Therese och Micke för en stund. Egentid behöver man ibland och det är något vi inte haft på jätte länge, sist var när Kevin var 7-8 månader. 

När jag var yngre så har jag passat många barn, och nu när man själv har barn är det nästan ingen som kan el vill låna barnen varken över en natt el över dagen ett par timmar :/ lite synd det där ^^ 

Även om det är två barn det handlar om så är dom ju inte jobbiga direkt :) men men. Kan ju inte direkt ställa barnen utanför någon och säga, nu får ni ställa upp och låna dom ... 

Jaha idag är det onsdag, inga planer för dagen! Men antar att det blir nog rätt lugnt. Lek och bus med barnen. Åka bort med återvinningen och äta julmat :) kanske ta en promenad med kidsen lite senare. 

Förresten måste bara berätta lite om gårdagen, barnen fick många julklappar och dom blev nöjda. Det blev både leksaker och kläder. Dock så är kläderna till Isabella försmå som barnens farmor köpte och byxorna Kevin fick på tok förstora. Men då har han fina byxor längre fram i tiden :) och jag fick en symaskin. Tusen tack älskling <3 :D 

Nej nu ska jag avrunda... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards