mammatherese

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Mycket idéer (:

Av Therese Lindström - 2 juni 2012 09:51

Sitter redan nu & funderar lite på vad jag skulle vilja göra sen under tiden när Kevin går på dagis! Vi har sökt en dagisplats, men beskedet kommer inte fören i slutet av sommaren! OM det blir som vi önskar så blir det på hagabacken då det är gångavstånd från oss (: och han kommer gå 15timmar i veckan! I början kommer han att gå på dagis medan jag går hemma. För jag kommer bli utförsäkrad från FK och då kommer jag söka om tillfällig föräldrarpenning och då får man inte gå ut på praktik el söka jobb under tiden man har den där föräldrarpenningen (om jag får det godkänt) förhoppningsvis får ja tillbaka pengarna från FK igen och då kommer jag att se till att göra något. Tex söka jobb el plugga <3 Får jag tag på något, då kommer Kevin behöva längre dagistider..

Jag har många idéer på vad jag vill göra med mitt liv. Men jag ändrar mig hela tiden! Måste försöka bestämma mig för något & sattsa på just det. Troligen kommer jag iaf fixa något själv. Och inte gå via arbetsförnedringen. När jag gick där förut, för länge sen. Fick jag höra svart på vitt att jag är en dålig människa. Jaha, tack då. Nej den där förnedringsstället kan ta & stoppa upp något ... Mitt mål är och hitta något jag kan ägna mina dagar till. Och inte ta hjälp från arbetsförmedlingen! Kan bli tufft, men vill lyckas och visa dom att jag duger visst?! ...


Uch, är frusen! Det är kallt inne (17) och ute är det inte någon värme heller. Får nog dricka lite te. Så kanske jag blir varmare? (: sen ska jag göra något vettigt....

 
 
Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen

5 juni 2012 15:52

Hej Therese!

Peter heter jag och arbetar på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, vi prenumenerar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen och/eller den service vi lämnar.

Tråkigt om du sedan tidigare har fått ett dåligt bemötande hos oss, inte alls vad vi bli kopplad samman med då alla våra kontakter skall föregås av respekt och öppenhet i syfte om att kunna skapa förtroende.

Vi vill gärna vara med på din resa mot arbete eller annan sysselsättning och vill därför upplysa dig om möjligheten till att nå oss på någon utan våra kontaktvägar http://bit.ly/cbEdQ6 vi kan kanske på något sätt ge dig stöd eller råd.

Tycker det är bra att du oavsett din nuvarande situation fortsätter hitta tänkbara lösningar, fortsatt lycka till!

Lämna gärna dina synpunkter på dina erfarenheter från Arbetsförmedlingen hos Arbetsförmedlingen Kundrelationer, du hjälper oss då i vårt förbättringsarbete.

Med vänlig hälsning
Peter, arbetsförmedlare

http://www.arbetsformedlingen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards