mammatherese

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Bollen är på rullning...

Av Therese Lindström - 21 juni 2012 14:09

Bollen är på rullning. Och ingen vet hur länge den kommer att rulla eller vart den stannar! Men det får tiden utvisa. Jag hoppas att det kommer leda till något bra. Men hoppet är ju det sista som lämnar en.

Pratade med en underbar kvinna härom dagen på försäkringskassan. Och det kändes faktiskt som att hon verkligen förstod mig, vilket ingen annan har gjort förut. Jag hoppas att hon håller det hon lovade och att jag till hösten kanske kan få gå ut på praktik. Har dock svårt för och lita på människor men ska ge henne en chans. Vill verkligen inte bli bollad fram och tillbaka igen bara för ingen har ork att lyssna!

Jag vill fixa en praktikplats, har några idér om vart och jag hoppas att det i framtiden ska leda till ett fast jobb :) För jag vill verkligen tjäna pengar & dra mitt strå till stacken! Som det är nu så betalar jag maten & mina räkningar. Resten av det få pengar som blir kvar går till nöjen. Vill liksom kunna hjälpa Micke & betala lite mer här hemma.. Är ju inte gratis och bo i hus ;) 

Så till hösten är tanken den att Kevin ska börja på dagis & jag ska på möte med försäkringskassan och arbetsföredlingen! Säger inget mer än jag hoppas på att få hjälp. Men får väl se?!




 







Nu ska jag kika lite i frysen och skafferiet vad vi har för ätbart kvar & sen om en stund ska jag fixa lite käk :) För när sambon kommer hem från jobbet ska vi bara käka lite snabbt & sen packa oss ut i bilen & åka till Örebro. Vi ska bland annat in på biltema, willys och Ikea! ^^ 

Imorgon är det midsommar <3 Hur ska ni fira denna högtid? OM ni firar den vill säga. Kanske inte alla som gör det?! Själv ska jag och pojkarna (Micke och Kevin) åka till Rundberget, hem till Mia och Stefan. Där vi blir bjudna på lite god mat. Ska bli riktigt roligt & träffas igen! Och Mia som inte har träffat Kevin på länge <3 

När vi kommer hem så blir det lite jordgubbar med glass el grädde :) sen blir det någon öl/cider.
Ha en underbar dag i morgon! =) Det ska vi ha...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards