mammatherese

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Det där körkortet!

Av Therese Lindström - 29 juni 2012 11:02

När jag var 16år & hade möjlighet att börja övningsköra så fanns inte intresset, och åren gick. Förra året bestämde jag mig för att ge det en chans så vi fixade allt man behövde för och få övningsköra. Jag och Micke körde lite då och då, men eftersom jag var gravid med alldeles för mycket hormonor som rusade runt så hade jag inte riktigt tålamod, så ganska snart lade vi körande åt sidan. Vilket jag ångrar nu. Även om jag kanske inte hade klarat körkortet innan Kevin kom till världen så hade jag kanske hunnit komma en bit på vägen.

Jag har nu åter igen blivit sugen på och försöka fixa det där körkortet. Det skulle vara så skönt & få det överstökat och det skulle vara en sådan frihet :)  men just nu känns det inte som det är rätt tajming. Dels har jag inte råd just nu och sen har vi Kevin. Jag har inte kommit så långt med körande att jag skulle kunna ta med honom & även om jag skulle gå på körskolan så har jag inte möjlighet och ta mig dit bara sådär. Har inte många i min närhet som skulle kunna passa Kevin hur som helst heller. Så det får åter igen vänta :( jag ångrar mig som f*n att jag inte tog chansen medan jag hade den. Då hade detta varit ett problem mindre.

Om det ser ljusare ut med ekonomin till nästa år, då får det bära eller brista men jag ska fixa det där körkortet, det får bli mycket planerande och kämpande men jag vet att jag kommer fixa det på ett eller annat sätt.

 


Vi kanske ses på vägarna, nästa år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards