mammatherese

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Helgen...!

Av Therese Lindström - 27 oktober 2013 17:22

Den här helgen blev inte som planerat, men absolut den bästa på länge (: inte många timmar kvar fören den här helgen är över :/ som avslut på den här helgen så blir det musselmackor, tända ljus & solsidan. Hoppas att vi får en fin och bra vecka. Och på lördag fyller jag år ^^ 

 

Haha så typiskt mig alltså! Isabella har en svart vinteroverall i storlek 74 efter Kevin som jag tänkte hon kunde ha så länge den passar! Hon har 74 på kläder nu så hon kommer inte kunna ha overallen hela vintern. 

Åkte till Mejk idag och då köpte vi en varsin overall till barnen. Så har man det fixat :) en sak mindre och tänka på. Och dom hade ett bra pris också (169kr, annars kostar dom 299kr)

Men när vi kom hem och jag skulle hämta den svarta overallen för och se hur den satt på Isabella, vad hittar jag inte då? Jo en röd overall från ett par kompisar i storlek 80. Den hade ju blivit perfekt till Isabella. Haha! Men samtidigt så kan det vara bra och ha en i reserv fall man måste tvätta den ena overallen ;-) så det gör ju inget. Men typiskt ... 

Och Kevin har nu 3st overaller. En kamoflage, men den är så stor åt honom. Får se om han hinner växa i den under vintern. Och sen har han en tunnare grön overall som sitter bra, men osäker om den kommer passa honom hela vintern och sen har han denna blåa med stjärnor! 

Så det ända som fattas nu är vinterskor, raggsockor och fuskkrage. Sen är barnen redo för vintern! :) Och det känns super skönt. Jag skulle behöva köpa nya skor och kanske jacka. Får se! ^^ men huvudsaken är iallafall att barnen är varma och goa! <3 

 

Köpte även en affisch och en ram till Isabella på mejk! :) blev så fint vid hennes säng! Klart hon ska ha det fint vid sin säng som sin bror. Det fattas lite saker innan det är helt klart. Men det kommer ;) blir kanske julklappar ^^ (säger inte vad det blir än, det får ni se)

 

Isabella fick en one piece också :) som är i storlek 80. Den ska hon få ha på sig i morgon! ^^ 

Ska ta och kika på tradera, sen om en stund lägga Kevin! <3 Godkväll...
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards