mammatherese

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Latmask! :/

Av Therese Lindström - 29 oktober 2013 11:27

Jag är en riktigt latmask. Jag skulle verkligen behöva gå ner lite i vikt. Men jag skjuter alltid upp det! Mitt ryggproblem har nog mycket att göra med min övervikt och jag sitter fel vid datorn & det gör knappast saken bättre. Jag har fått en del tips på ryggövningar. Men jag skiter i det :/ och ändå klagar jag på värken i ryggen! Heja Therese ^^ tänk om jag bara kunde ta tag i det där med vikten och gå ner lite. Då kanske värken försvinner och sen flytta datorn till en annan plats så kanske ryggen hänger kvar lite till. För som det är nu, kommer snart ryggen ge upp. Och hur kul vore det?! 

Jag tror inte att jag kommer fixa detta med vikten om jag blir stenhård, att plocka bort allting! Så jag kommer nog smyga igång mig lite. Börja med och dricka 1liter vatten om dagen för och sedan öka. (Grymt dåligt på att dricka vatten) lägga in lite grönsaker till maten och om jag blir sugen på att äta godis och dricka dricka till. Så kanske jag kan plocka bort drickan och bara ta några godisbitar. Alltså grejen är den att jag vet såväl hur jag ska göra. Men jag gör det inte ^^ 

Hur långt ska det behöva gå innan jag vaknar upp och tar tag i detta?! :/ skulle vara så mycket lättare om man hade en kompis att gå promenader med el någon som peppar lite. För annars kommer jag f*n inte till skott... Dumma mig! ;-) 


Dagen såhär långt: Kevin lämnad på dagis. Inga tårar rann för hans kind :) promenad till Ica med Isabella. Handlade hem lite potatis och frukt. När jag kom hem gjorde jag i ordning mat och efterrätt till min lilla prinsessa <3 och sen gjorde jag i ordning lite apelsinjuice :) 

Nu ska jag strax väcka Isabella för lite käk och hon ska få ren blöja. Sen på med alla kläder igen och knalla bort till dagis och hämta prinsen! När vi kommer hem blir det och fixa käk. Lite lek och bus. Sen kommer älsklingen hem någon gång vid 17-18, han skulle vara kvar pytte liten stund idag också. 

     

Neeeeeeeej! det spöregnar ute :-/ jag kommer bli dygnsur när jag ska gå till dagis. Ibland önskar jag verkligen att jag hade det där körkortet. Skit också! Kunde inte regnet komma vid 13.45 när vi kommit hem, om det nu måste regna. 

Jaja... Bara bita i det sura äpplet och gå ut i regnet ;-) 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards