mammatherese

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Therese Lindström - 1 augusti 2012 20:07

 


På fredag kommer mormor Mia hit & hämtar prinsen som ska sova hos henne under helgen barnledig och det är något vi inte har varit på länge! Det kommer att bli skönt att få lite egen tid med älsklingen men det kommer även bli fruktansvärt tomt utan prinsen! kommer saknahonom grymt mycket


Vad jag och Micke ska hitta på det har vi inte bestämt än. Kanske käka en bit mat el umgås med vänner går det och ta med Kevin men det är ju inte det lättaste ;)

Sen tänkte jag göra ett ryck inne, rensa skrubben som är ett bombnedslag! Rensa kläder både det som är mitt men också Kevins bebiskläder. En del ska sparas undan och en del ska säljas! ;D

Nej nu kom älsklingen in så nu ska vi mysa och se tv... Godnatt

Av Therese Lindström - 1 augusti 2012 18:12

Egentligen är det kanske meningen att man bara ska skriva en sak från listan per dag! Men passar på & skriver "morgon dagens inlägg" redan nu när Kevin ligger i sängen & Micke är ute och fixar med Nina och Fredriks bil.

Mina föräldrar heter Pia och Mika. Dom är dock skilda sedan flera år tillbaka. Dom gick isär redan när jag var runt 1år. Pappa träffade en kvinna Mia när jag var ca 2år (om jag inte minns galet) mamma träffade en kille vid namn Tommy!

Idag ser allt annorlunda ut & inget är som det var förut.

Mamma är idag tillsammans med en kille (Jallu)
Pappa är tillsammans med Tina
Mia är tillsammans med Stefan
Tommy är tillsammans med en kvinna (minns ej hennes namn)

Mia är som ni kanske ser min låtsasmamma. Men när pappa och Mia gick isär hade dom varit tillsammans typ 17år el något. Jag och Mia har stått varandra så fruktansvärt nära under alla dessa år så för mig är hon som min riktiga mamma. Jag älskar henne och hon betyder mycket för mig.

Min riktigt mamma bor i Finland. Och henne träffar jag väldigt sällan. Ungefär 1gång per år! Så hon är mer som en låtsasmamma ;)

Pappa har jag där i mot mer kontakt med även om den inte heller är den bästa alla gånger!

Ja här ser ni en riktigt komplicerad "historia" . Önskar ibland att den inte vore så rörig ^^ lite jobbigt när man ska förklara allt för folk man inte känner och dom undrar. Men så kan det vara!? =)

Over and out

Av Therese Lindström - 1 augusti 2012 17:51

Här kommer en kort uppdatering. Dagen idag har varit helt okej! Nina med familj kom hit runt 13.30 Lite skitsnack och barnen lekte. Sen drog vi ner allesamans till café R.50 & käkade glass. Jag tog mn favorit (sommardröm) el vad den nu hette. Efter glassen gick jag till Ica & handlade lite smått och gott. Sen for vi hemåt till oss igen och det fixades med bilen och lite mer lek :D


Nu har Kevin fått bada, naglarna har blivit klippta och vi har borsta dom 8små tänderna. Nu sitter Kevin och leker. Jag ska strax gosa lite med honom och sen blir det snart sängen

 

Uppdaterar mer sen kanske ;)

Av Therese Lindström - 1 augusti 2012 13:24

Jag var en sådär 4-5år gammal när jag blev kär för första gången i en pojke som hette Tim & han var norsk ;) våra föräldrar umgicks så det var på den vägen vi träffade! Vi lekte, badade, satt på jordkällan och åt glass. Jag tyckte han var jätte fin!

Av någon anledning så rann vänskapen ut i sanden och åren gick. Vi hade ingen som helst kontakt. Jag tänkte mycket på honom & undrade vad han gjorde idag? och hur han såg ut. Jag önskade att vi en dag skulle få kontakt. Jag försökte leta rätt på honom utan resultat. Men så en dag fann jag honom på facebook. Jag skickade en vänskaps förfrågan & skrev även ett mejl. Och han accepterade vänskapen & svarade på mitt mejl! =) Oh vad glad jag blev.

Vi är fortfarande vänner på Fb. Men vi pratar ingenting med varandra. Det verkar inte som han är intresserad :( lite tråkigt är det. Men det var iaf kul att jag fann honom! Nu vet jag att han lever och mår bra. Och jag vet hur han ser ut. Han har förändrats en hel del! ^^ 

Det var min första kärlek det :)

Av Therese Lindström - 1 augusti 2012 11:58

Idag är det 1 augusti, sommaren har gått galet fort. Det var ju nyss 1 juni och nu är sommaren stort sätt slut. Och inte har vi blivit bortskämda med sol heller! Har ju tyvärr regnat mest hela tiden :/ aja. Får hoppas på en bättre sommar nästa år.

Har fått sova hela natten och det är underbart. Vaknade vid 7.30 Gick upp och käkade frukost med älsklingen. Efter det kikade jag runt på nätet. Kevin vaknade 8.30 :) då fick han välling, ny blöja och kläder. När vi kom ner fick han äta macka, vilket han tycker det är så gott.

Medan han åt så gjorde jag i ordning kräm. Vilket var länge sen jag gjorde i ordning. Så nu tyckte jag det var dags :D Kräm är perfekt mellanmål och ge innan maten när humöret är gnälligt

Idag kommer Nina med familj hit. Annars har vi inga planer! Skulle vilja åka till Ica och köpa ägg bland annat för och kunna baka & så var det något mer. Men kommer inte på vad. Får se om jag kan flirta med älsklingen el om det inte blir något?! Får se ;)

Kevin bus röjer i vardagsrummet medan jag är här och kollar en snabbis. Ska strax hämta posten (om vi fått något) sen fixa mat.

Ha det gött

Ovido - Quiz & Flashcards