mammatherese

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 21:19

För ett tag sen frågade jag på "rampljuset" hur man kunde ändra stil när man ska skriva blogginlägg? för stilarna som finns här tycker jag börjar bli lite tråkiga. Men fick tyvärr inget svar =/ kikade runt lite på inställningar och kom på hur man gör. Så nu tänkte jag köra med den här stilen som hette "lilly". Och den är ju ganska fin..


Uch och blä, inge kul att man lyckats dragit på sig en förkylning =/ hade bara ont i halsen och kände mig hängig tidigare men nu rinner snoret och man är täppt i snoken i emellanåt. Hurra! Hoppas att både jag och Kevin mår bättre i morgon. Att en godnatt sömn ska göra susen! =) Kevin är riktigt snorig men väldigt pigg. Busar mest hela tiden! =) skönt det. Än har han klarat sig fint från febern!


Lade Kevin vid 19..30 och nu är klockan 21.35, än sover han gott. Hoppas det får fortsätta så. Igår vaknade han ju flera gånger pga den täppta näsan! Men det är försåtligt, vet ju hur det är att sova med täppt näsa. Inte är det skoj. 


Ska stänga av datorn och sova.. Godnatt =)

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 11:06

Att skriva ett barndomsminne var inte en lätt uppgift. För jag kom först inte på något. Men efter & ha funderat lite så kom jag på ett minne som jag minns väldigt starkt & det är det jag har valt att skriva om :)

Jag minns inte hur gammal jag eller min lillasyster var. Men jag skulle kunna tippa på att jag var 4-5år. Sitter i föräldrarnas säng & matar min lillasyster Sanna, samtidigt som jag tittar i en vi föräldrar tidning. Barnkär redan som liten ;-)

Min lillasyster Sanna, dock lite äldre nu *ler* men fortfarande världens bästa syster!   

Av Therese Lindström - 21 augusti 2012 10:16

Lade Kevin vid 19.30 igår och vid 20.30 (?) vaknar han & är ledsen. Men behövde bara lägga rätt honom och ge nappen. Märker att han har blivit mer snorig :-/ det är tyst där uppe så jag går ner & tittar på Tv. Men vid 21.40 vaknar han på nytt och är riktigt ledsen. Hämtade Kevin och så satt vi i soffan & myste lite. Gav honom nässpray och lite alvedon. Tittar sedan klart på programmet (ensam mamma söker) när det är slut gör jag i ordning en flaska välling. Vi går upp och jag lägger honom i sängen och nattar honom på nytt. Går sen & lägger mig själv och läser en stund. Men var så trött att jag gav upp. Somnade ganska fort. Vaknar vid 02.00 av att Kevin åter igen är ledsen. Går in till honom & ger mer nässpray och byter blöjan. Pussar och kramar på honom och sen nattar jag honom igen! Och han somnar och sover sedan till 03.30, hör hur han bökar runt men värkar inte vakna iaf. Så jag kunde fortsätta sova vidare! Nästa gång han vaknar är vid 06.30 när Micke ska åka till jobbet. Jag tänker för mig själv, hoppas att han somnar om. För jag var fortfarande trött & mycket riktigt Kevin somnar om och vaknar nästa gång vid 8.30

Ringer till Bvc & säger att vi vill avboka tiden pga Kevin är förkyld och jag har känt av halsen inatt. Bokar in en ny tid på torsdag fall att vi blir bättre tills då. Dock bara två dagar dit men eftersom vi än så länge inte har blivit så dåligt så kanske vi kan ta oss dit då. Annars får vi boka om tiden igen. Så idag blir det en mysdag hemma med lek och massa gos såklart :-) och senare blir det en liten promenad för att få frisk luft

Kevin sover middag. Jag sitter här och tar det lugnt en stund. Känner mig ganska pigg fast jag inte fått sova sådär jätte bra inatt. Ska strax springa ner till tvättstugan & slänga i lite tvätt i maskinen. Och sedan plocka lite i köket. När Kevin vaknar ska jag blanda ihop en varsin frukdrink som vi sedan ska dricka. Måste vi oss lite vitaminer!

Nä bäst och ta tag i tvätten medan Kevin sover.

Ovido - Quiz & Flashcards